Ei bine, iata. Ultima etapa a lui Alex si calatoria mea in Slovacia in vara anului 2011. Am strabatut muntii Tatra joasa, am petrecut cateva zile in Tatra inalta, ne-am aventurat in Paradisul slovac si am ajuns in sfarsit in Parcul National Pieniny pentru un calatorie pe plaja pe raul Dunajec. Dar, mai intai, ne-am oprit sa verificam Castelul Spis (Spissky Hrad), unul dintre locurile de patrimoniu mondial UNESCO din Slovacia.

Castelul Spis (29 august 2012)

Am parasit Klastorisko dimineata si am facut drum spre Hrabusice, un mic sat chiar in afara Parcului National Paradisul Slovac. zenwriting.net Planuiam sa prindem acolo un autobuz care sa ne duca in orasul Spisske Podhradie, punctul de plecare pentru o vizita a faimosului castel. Dar, se dovedeste ca astazi a fost o sarbatoare – una care comemoreaza Revolta Nationala Slovaca impotriva nazistilor, care avea sediul in orasul natal din Banska Bystrica si pentru care exista un mare muzeu si o expozitie de tanc chiar in afara pietei istorice a orasului. Ei bine, toata istoria deoparte, acest lucru a insemnat pentru noi un singur lucru in acest moment: un program de autobuz redus. Tabelele orare din autobuzul slovac necesita un doctorat in hieroglife pentru a descifra intr-o zi obisnuita, iar conversatia noastra cu un functionar a confirmat doar ca incercarea de a astepta un autobuz in Hrabusice ar fi in zadar. Deci am decolat,

Meri care aliniaza drumul spre Spissky Stvrtok si, de asemenea, o biserica ornamentata din acel sat. josuewtht857.cavandoragh.org

Plimbarea catre acest al doilea sat, care se afla la intersectia a doua drumuri importante, a fost de fapt destul de placuta. S-a facut placere printr-o suprapopulare totala de meri care se invecineaza cu drumul. Practic, exista un pom la fiecare 20 de metri si am gustat pe mere pana la sfarsit. In sat am trecut pe langa o biserica ornamentata si am descoperit ca autobuzul urma sa ajunga in doua ore. Chiar in afara statiei de autobuz se afla Penzion Stenly, ceea ce a oferit un meniu de pranz. articlescad.com Mai tarziu, cand stateam la statia de autobuz, un batran ciudat a venit si a inceput sa vorbeasca cu mine. Mana stanga a fost umflata la dimensiunea unui grapefruit si avea o palpare sangeroasa urata pe palma lui. A inceput sa-mi spuna, intr-un accent gros de Spis amestecat cu multi ani de baut, ca a fost muscat de un caine. I-am spus ca ar trebui sa mearga sa vada un medic. A inceput sa-mi spuna cum nu poate, pentru ca atunci autoritatile vor incepe sa investigheze vaccinarile cainelui si va costa multi bani si asa mai departe. cristiantbrh223.wpsuo.com Inainte de a se impiedica, a continuat sa se descurce cum guvernul construieste toate aceste noi autostrazi inutile de care nu are nevoie, deoarece nu are masina.

Oras tigan in poalele Castelului Spis si ale castelului in sine

Autobuzul a venit cu 10 minute tarziu, dar am fost fericiti sa fim in sfarsit in drum spre castel de-a lungul uneia dintre aceste noi autostrazi. Este destul de usor sa ajungeti la castel de la statia de autobuz, deoarece exista diverse semne care indica drumul. Castelul formeaza, de asemenea, un fundal dominant. Totusi, poteca trece printr-o parte destul de secetoasa a orasului, un „ghetou” tigan, care poate fi un pic oprit pentru turisti (exista si un alt mod de a ajunge la castel daca mergi cu masina). b3.zcubes.com In aceasta parte de tigan am trecut pe langa o femeie care-si scalda copilul gol in parau. Drumetia pana la castel este destul de abrupta. Odata intrat, am facut un tur al terenurilor. Am aflat cateva ghiduri interesante din ghidul turistic. De exemplu, se presupune ca redeventa a crezut ca scaldatul cu fetele servitoare le-a dat MST. tysonosuq296.huicopper.com Ca atare, au ajuns la singura concluzie logica posibila: apa trebuie sa fie rea si trebuie interzisa. Tot gatitul si bautura trebuiau facute cu vin. Gatirea in perioada medievala era de asemenea diferita, ouale crampate erau facute, de exemplu, cu cochilii, iar ouale erau gatite pentru prima data in vin. Painea a fost folosita ca farfurii si a fost data mai tarziu servitorilor sa manance.

De asemenea, am aflat despre istoria si geografia site-ului. josueyhhx842.unblog.fr Castelul dateaza inca din secolul al XII-lea, cu toate acestea, anterior locatia actuala detinea o stabilire celtica anterioara care dateaza pana la 1AD. Slavii au venit in 6AD si au construit un castel de lemn pe varful Drevenik vecin. Castelul continea mai multe turnuri de aparare. In acestea, scarile erau orientate astfel incat atacatorul trebuia sa tina sabia in mana stanga in timp ce aparatorul sa-l foloseasca pe cel drept, oferindu-i un avantaj (presupunand ca era mana dreapta, ceea ce cred ca facea parte din descrierea postului) . Unul dintre turnuri s-a prabusit intr-un cutremur. bestloveworks7.wpsuo.com Ultima familie care a trait aici, Csaky, a plecat in 1760 de cand castelul nu a fost conform standardelor lor de confort. Curand dupa aceea, castelul a fost distrus intr-un incendiu. Motivul real nu este cunoscut, dar exista mai multe teorii. Unul este,palenka (moonshine) si a reusit sa-l arda din greseala. O alta teorie este ca familia a ars castelul in scopul de a evita sa plateasca impozite. eduardoqgqb.bloggersdelight.dk In acele zile, ai fost taxat nu de materialul patrat al casei, ci de numarul de acoperisuri. Acoperisurile arse = fara impozit de platit. Sau, probabil, a fost doar lovit de fulgere. Stancile rosii care sunt proeminente langa intrare isi capata culoarea din depozitele de fier, care atrag fulgerele.

In interiorul zidurilor castelului si cu vedere spre partea tarii, inclusiv un sit restaurat al asezarii celtice anterioare. getlifeweb8.bearsfanteamshop.com

Alex si un tun in muzeul castelului

In muzeu veti gasi, de asemenea, o macheta despre cum arata castelul inainte de a se arde. Ar fi bine sa o readucem la forma initiala, insa acest lucru ar necesita o investitie financiara masiva. A doua imagine arata lanturile folosite pentru a lega prizonierii pe care ii veti trece pe drum prin „camera de tortura”.

Veti trece, de asemenea, pe langa mai multe armuri de corp din epoca medievala, precum si o bucatarie medievala. Avand in vedere ca ma ocup de gatit, mi-a placut foarte mult aceasta parte. caidennybw327.huicopper.com

Si iata doar o poza cu mine in scara turnului de aparare. Aratand un pic dolofan – trebuie sa fie toata mancarea gustoasa din Slovacia!

Cerveny Klastor (Manastirea Rosie), 30 august 2012

Dupa turul nostru, ne-am intors in oras si am prins un autobuz, la sosirea care ne-a dus in tabara de baza din Poprad: Hotel Tatra. Am primit aceeasi camera ca data trecuta, numarul 501. Am intrebat din nou despre bivy-ul meu lipsa, dar nu l-au gasit – asa ca cel mai probabil l-am lasat in autobuz. De asemenea, in sfarsit am pus mana pe tata. proinfotech5.image-perth.org Avea de gand sa se alature cu noi in diferite parti ale calatoriei, dar a fost ocupat cu munca. A doua zi dimineata, am prins micul dejun in sala de mic dejun complet goala – cu totul altceva decat acum cateva zile, cand era plin de grupuri de turnee poloneze sau ucrainene. Am sarit apoi in autobuz mai intai spre Spisska Stara si apoi spre Cerveny Klastor, un sat numit dupa cerveny klastor(manastire rosie) care se afla chiar in afara periferiei. Tata a spus ca va incerca sa ni se alature aici, dar din nou, a aparut ceva. Asa ca Alex si cu mine ne-am dus pana la manastire si am facut un tur. www.weddingbee.com A fost destul de interesant, am aflat despre legenda calugarului zburator Ciprian. Ciprian a trait la manastire pana in 1775 si a fost renumit pentru interesul sau pentru stiinta si medicina – a fost un colectionar de ierburi vindecatoare. Conform legendei, el a construit un set de aripi si a zburat din inaltimile varfuri Trei Coroane pana la Inaltele Tatra. Exista chiar si un documentar despre aceasta legenda, care se afisa in mod convenabil la TV la fel cum ne-am intors a doua zi la casa tatalui meu.

Raul Dunajec care formeaza granita dintre Slovacia si Polonia. penzu.com Asta e Polonia peste rau. Satul polonez se afla sub varfurile dominante Trei Coroane (Tri Koruny). A doua imagine arata camera viu colorata din penzion unde am stat.

Satul Cerveny Klastor este un loc minunat pentru a observa o arhitectura uimitoare traditionala, cum ar fi casa din prima imagine. A doua poza este din interiorul Manastirii Rosii. avalonadvancedmaterials.com

Fotografii cu manastirea din curte. Puteti vedea cele trei coroane din prima imagine.

Asa au trait calugarii: acesta a fost studiul si bucataria lor.

Mancarea din Cerveny Klastor a fost delicioasa. Aici avem strapacky si Madarksy gulas (si , desigur, pivo !)

Parcul National Pieniny, 31 august

Dupa pranz am gasit un penzion care sa-si petreaca aproapele (25 de euro pentru amandoi) si am mers catre unul dintre pltnici(capriori) companii sa intrebe despre urcarea pe o pluta. globallessonart0.shutterfly.com Am decis sa luam o pluta dimineata. Am traversat apoi Polonia si am inceput sa mergem pe Trei Coroane. Un lucru ciudat pe care l-am observat in Polonia a fost ca multe case lipseau de tencuiala sau vopsea – aveau doar caramizile expuse sau blocurile de cendri (casele din Slovacia si Polonia sunt construite din caramizi si nu din bastoane de lemn asa cum este obisnuit in SUA). Ulterior, am aflat ca o casa nu este considerata completa pana cand nu este vopsita si, prin urmare, proprietarii nu trebuie sa plateasca impozite pe proprietate daca nu picteaza casa. Nu am reusit sa ajungem pana la varf, deoarece am inceput cu intarziere. k.yingjiesheng.com Inapoi in Slovacia, am luat cina de pizza si palacinky, dar am reusit sa terminam si restul mancarii noastre pentru drumetii. Alex a gatit ciorba de pe balconul penzionului si am mancat ultimele torturi de orez si Nugetta. A doua zi dimineata, am lasat cheile de la iesire – receptia era inca inchisa – si ne-am urcat pe plute. Plutele costa 10 euro de persoana. Avem 13 la bord. ameblo.jp Se presupune ca limita este de 12, dar o pluta cu 17 a coborat mai devreme si nu s-a blocat, intrucat am fost linistiti de caprior.

Rafting-ul pe Dunajec este o modalitate foarte draguta de a te bucura de peisajul slovac. Este o excursie pe care cu siguranta ar trebui sa o incercati sa o faceti in vizita dvs. in Slovacia. Plutele sunt formate din mai multe plute subtiri de lemn sub forma de caiac unite intre ele. pbase.com Desi exista putine repezi pe parcurs, acestea sunt foarte minime, in principiu, doar niste denivelari care se desprind de o calatorie de relaxare altfel lina in defileul raului. Dar daca mergi, asigura-te ca inveti niste slovaca sau cel putin aduce pe cineva care vorbeste limba. In caz contrar, veti lipsi toate glumele soacrei noastre care ne-au aruncat. Calatoria cu pluta este doar un singur sens. Cred ca exista autobuze pe care le puteti lua inapoi sau puteti inchiria o bicicleta pentru a merge pe o poteca frumoasa de-a lungul raului. ecolessonnews0.theglensecret.com Nici noi nu am facut-o si pur si simplu am mers. Inapoi in oras,

Iata-ne pe pluta. Sunt eu si Alex in primul rand. Vederile sunt destul de spectaculoase.

Capul nostru se ridica in costumul traditional care navigheaza pe unul dintre „rapizi” pe parcurs.

Urmarirea urmeaza raul, care formeaza granita dintre Polonia si Slovacia.

Acesta a fost sfarsitul calatoriei mele cu Alex. Dar a fost doar prima jumatate a calatoriei mele europene. Cititi mai departe pentru restul Eurotrip-ului meu 11.

Pe Twitter sau Facebook? Conecteaza-te cu noi. Prefera e-mailul? Abonati-va la newsletter.