Dupa ani de somn, am inceput sa ma trezesc la 5 dimineata si sunt uimit de modul in care imi schimba ziua

  • Susie Moore este un antreprenor si antrenor de viata care isi conduce propria afacere. De ani de zile, s-a trezit intre 8 si 9 dimineata
  • Dupa ce a citit cartea lui Robin Sharma „The 5 am Club”, in ianuarie 2019, ea s-a provocat sa inceapa sa se trezeasca la 5 dimineata si sa urmeze cele mai bune practici ale Sharma.
  • In doua saptamani de la respectarea planului, a descoperit ca dormea ​​suficient, realizand mai mult ca niciodata si construind obiceiuri mai sanatoase pe tot parcursul zilei.
  • Mai recent, in timpul pandemiei, Moore s-a trezit in jurul valorii de 6:30 dimineata in fiecare zi, o data mai mult despre care spune ca este mai potrivita pentru o atmosfera relaxata de „sedere acasa”.
  • Totusi, Moore pledeaza pe deplin pentru trezirea de pana la 6 dimineata: „Exista ceva despre asta care iti intinde intreaga dimineata frumos”.

Incarcare Ceva se incarca.

„Dimineata devreme are aur in gura”. – Benjamin Franklin

La sfarsitul anului 2018, am pus mana pe „The 5 am Club” de Robin Sharma. Un fan al operei sale – bestseller-ul sau „Calugarul care si-a vandut Ferrariul” este cadoul meu preferat pentru prieteni – am fost entuziasmat sa-l citesc, in ciuda faptului ca un inceput de la 5 dimineata nu mi-ar putea fi valabil niciodata.

Timpul meu tipic de trezire a fost de la 8 la 8:30, de cand am inceput sa lucrez pentru mine cu norma intreaga in 2014. Ca persoana destul de productiva, nu m-am gandit niciodata ca trebuie sa schimb ceva si m-am trezit doar la 5 dimineata. a prinde un zbor (simtindu-se rau ca naiba).

Dar, odata ce am auzit despre toate beneficiile pe care le primesc cei mai timpurii – plus faptul ca lideri precum Richard Branson, Tim Cook si Michelle Obama se bucura de trezirea devreme – sotul meu si cu mine ne-am provocat sa o facem. Si dupa doar doua saptamani de trezire la o alarma de la 5 dimineata, am observat cateva schimbari rapide.

Autocontrolul creste

Pentru mine, acesta este cel mai mare. Ca antrenor, stiu cum autodisciplina afecteaza respectul de sine. Sharma spune: „Ridicarea in zori este o pregatire perfecta pentru autocontrol … Cresterea autocontrolului intr-o zona a vietii tale ridica autocontrolul in toate domeniile vietii tale”.

Dupa nopti cand dormeam nelinistit, uneori amanam pana la 9 dimineata (sau chiar mai tarziu) si eram in urma in ziua mea in momentul in care picioarele mele loveau podeaua. As schimba lucrurile, as intarzia articolele de pe lista mea de sarcini pentru o alta data si chiar as suporta taxe de anulare ClassPass pentru antrenamentele mele.

Dar odata cu noul timp de trezire, ma uit la sarcinile mele si ma simt relaxat, pentru ca, hei, sunt trezit la 5 dimineata in fiecare zi – exista o gramada de timp! Sa ai incredere in tine ca vei face ceva greu, cum ar fi ascultarea unui ceas cu alarma care se declanseaza cand este negru si rece afara, imi face viata mai usoara. Sunt mandru de mine de fiecare data cand aprind aparatul Nespresso la 5:05 dimineata

Se dezvolta obiceiuri mai sanatoase (fara al treilea pahar de vin!)

Acesta este un efect secundar fericit si neasteptat. Deoarece scopul meu este sa merg la culcare la 21:30 – Sharma predica ca somnul este esential – Incerc sa nu raman afara tarziu sau sa ma excedez pentru ca nu vreau sa fiu obosit a doua zi. A durat doua sau trei nopti pentru a ma adapta la acest timp de somn, dar apoi am inceput sa ma bucur de el. Inainte de pandemie, schimbam cina cu prietenii pe brunch-uri ori de cate ori era posibil. Si cu aceasta noua rutina, sapte ore si jumatate de somn par a fi suficiente pentru mine, chiar daca am fost obisnuit cu mai multe inainte. www.indiegogo.com

Capacitatea de a crea se extinde

Producerea nu a fost niciodata o problema pentru mine.



  • scenefz
  • delta studio
  • semnificatia viselor
  • leroy merlin cluj
  • stalin
  • leroy
  • pantaloni scurti
  • digi stiri
  • google news
  • maşină de tocat carne
  • cursbnr
  • apartamente de vanzare
  • olanda
  • google sheets
  • remdesivir
  • jo
  • doge
  • zacusca de vinete
  • lego ninjago
  • oana radu





Dar obtinerea de ore suplimentare si concentrarea de la un inceput devreme este ca si cum ai adauga benzina in ziua ta. Aplicarea „metodei 60/10” a Sharmei – functionarea timp de 60 de minute fara intrerupere, urmata de un realimentare de 10 minute sub forma unei plimbari rapide sau doar prepararea ceaiului si asezarea pe canapea – m-a ajutat sa finalizez proiectele mai repede.

Susie Moore, autorul. Amabilitatea lui Susie Moore

M-am trezit adaugand lucruri la lista mea de lucruri care nu trebuie sa fie finalizate saptamani in sir si incepand cu sarcini persistente.

De asemenea, m-am trezit cumparand mai mult si gatind noaptea (pre-pandemie, de obicei mancam afara sau comandam). Deci, imi economiseste si bani.

Apare claritate si calm

Sharma spune ca „intreruperea digitala iti costa averea” si sunt familiarizat cu sentimentul epuizat de a verifica frecvent retelele sociale pe tot parcursul zilei si de a fi accesat in mod constant prin e-mail si text.

Primul trezire completa si aplicarea „formulei 20/20/20” – 20 de minute de miscare, 20 de minute de reflectare si 20 de minute pentru cresterea personala – va asigura ca incepeti ziua fara dispozitiv, in timp ce setati intentii autodirectionate pentru ziua respectiva inainte (nu traiesc din casuta de e-mail afara).

Mi-am petrecut jurnalul „ora victoriei” de la 5 la 6 dimineata, atingerea (o tehnica a libertatii emotionale), stabilirea obiectivelor (o alta sugestie din carte – notand cinci lucruri pe care ai vrea sa le realizezi in acea zi), trecand in revista -obiective de termen si citirea catorva pagini ale unei carti de dezvoltare personala.

Dupa cum spune Sharma, „Linistea este noul lux al societatii noastre”. In primele momente linistite, nu te grabesti. Nu esti reactiv. Esti capabil sa gandesti clar, in loc sa ai o minte grabita si stresata la inceput.

Exista doar ceva in zorii zilei care te face sa simti o conexiune mai profunda cu tine insuti. Nimeni nu te suna in acel moment. Cea mai mare parte a lumii inca mai doarme. Este timpul clar de gandire, doar pentru tine.

In timp ce am sarbatorit aceasta provocare, stiu ca viata de antreprenor fara copii se preteaza bine la aceasta formula de la 5 dimineata. Am intrebat-o pe Sharma ce le-ar spune noilor parinti, hustlerilor si angajatilor cu programe non-traditionale de la 9 la 5 si mi-a spus:

“Personalizati formula 20/20/20 si clubul de la ora 5 dimineata pentru a se potrivi stilului dvs. de viata si cititi capitolul despre esentialitatea somnului! Poate ca nu o faceti noptile, sunteti trezit la 3 dimineata, alaptand copilul – acordati-va o pauza . Sa faci clubul de la 5 dimineata doar trei zile pe saptamana este mai bine decat deloc. “

Poetul Rumi din secolul al XIII-lea a spus: “Briza din zori are secrete de spus. Nu te intoarce la culcare”. Intelegerea magiei zorilor este straveche. Si, ca multe dintre primele pasari infloritoare de acolo, imi place sa fiu in secret.

Susie Moore este un antrenor de viata si autor cu sediul in New York, care a fost prezentat in emisiunea „Today” si Forbes. Inscrieti-va pentru sfaturile sale de incredere saptamanale gratuite prin intermediul site-ului web. www.theverge.com

Acest articol a fost publicat initial pe Business Insider in decembrie 2018.