7 intrebari pe care probabil le va pune terapeutul dvs. in timpul primei dvs. sesiuni

Asa ca tocmai ti-ai facut prima intalnire cu terapia. Poate este prima ta sesiune vreodata. Sau poate ai vorbit cu cineva in trecut, dar acum esti pe cale sa te intalnesti cu un nou terapeut. Chiar daca stii ca faci un pas pozitiv, s-ar putea sa te simti totusi ingrijorat.

„E in regula sa fii nervos! Intalnesti pe cineva pentru prima data care probabil iti va pune cateva intrebari foarte personale si sensibile din punct de vedere emotional si te astepti sa fii foarte sincer si viitoare cu ei ”, a declarat pentru HuffPost Gina Delucca, psiholog clinician din San Francisco. . „Este un tip de situatie foarte nefiresc si inducator de nervi si, ca terapeuti, incercam sa fim sensibili la acest lucru”.

Pentru a va usura nervozitatea inainte de programare, am rugat terapeutii sa dezvaluie ceea ce aduc de obicei clientilor in timpul primei sesiuni. Mai jos, acestea impartasesc ceea ce trebuie sa stiti pentru a incepe (sau a relua) terapia cu piciorul drept.

Intrebari pe care probabil vi se vor pune

Masca prin Getty Images

Acestea sunt intrebari frecvente pe care terapeutii le adreseaza noilor clienti in timpul primei intalniri.

Inainte de prima dvs. sedinta, terapeutul dvs. va trimite probabil niste documente de administrare pentru a le completa. Unul dintre aceste documente va fi probabil un chestionar care va solicita istoricul medical (inclusiv medicamentele pe care le luati), serviciile de sanatate mintala pe care le-ati primit in trecut, problemele actuale sau factorii de stres si ceea ce sperati sa iesiti din terapie . Terapeutul va va examina raspunsurile si poate doriti sa le detaliati in timpul sesiunii initiale impreuna.

Iata cateva dintre intrebarile pe care vi le puteti adresa si de ce:

1. Ce v-a determinat sa cautati terapie acum?

Terapeutul vrea sa stie daca se intampla ceva in viata ta care te-a impins sa faci programarea cand ai facut-o. Ar putea fi orice, de la o despartire dezordonata la un conflict cu un membru al familiei, niveluri de anxietate imposibil de gestionat, o agresiune sexuala sau o schimbare importanta a vietii, cum ar fi sa devii parinte sau sa incepi o noua cariera.

„Suntem interesati sa stim ce eveniment sau experienta v-a precedat in momentul in care ati decis sa obtineti un ajutor care sa ne ajute sa intelegem natura problemei si la ce doriti sa lucrati”, a declarat Kate Stoddard, terapeut in casatorie si familie din San Francisco.

2. Cum ati facut fata problemelor care v-au adus la terapie?

Delucca pune noilor clienti aceasta intrebare pentru a afla cum se descurca in situatii stresante si emotii dificile. Se indreapta spre ceva productiv, cum ar fi meditatia sau petrecerea timpului afara? Sau se bazeaza pe obiceiuri nesanatoase, cum ar fi consumul excesiv de alcool sau consumul de droguri?

„Mi se pare util sa-mi dau seama de abilitatile si resursele actuale ale clientului meu, astfel incat sa le putem folosi sau sa le construim in tratament”, a spus ea. „In al doilea rand, acest lucru imi permite sa evaluez daca clientul meu se angajeaza in mecanisme de gestionare nesanatoase care ar putea exacerba problema si ar putea avea impact asupra tratamentului, cum ar fi evitarea, consumul de substante sau auto-vatamarea”.

3. Ati mai facut terapie vreodata?

Daca ati vorbit cu un terapeut in trecut, probabil ca aceasta persoana a facut unele lucruri care v-au placut si altele nu. Terapeutul dvs. actual poate folosi aceste informatii pentru a va ajuta sa va trateze in cel mai eficient mod, a explicat terapeutul de casatorie si familie din Los Angeles, Danny Gibson.

„Daca experienta a fost pozitiva, de ce a fost pozitiva? Daca nu, de ce a fost o experienta negativa? Ce ai vrea sa faci diferit? ” el a spus. „Clientul conduce sesiunea de terapie – actionez ca un ghid util”.

Daca raspundeti nu la aceasta intrebare, „terapeutul poate petrece mai mult timp orientandu-va in jurul structurii si procesului terapiei si a modului in care functioneaza”, a spus Stoddard.

4. Cum a fost sa cresti in familia ta?

Multi oameni intra in terapie pentru a obtine o mai buna intelegere a lor si a relatiei cu ceilalti. Aflarea despre copilaria unui client si dinamica familiei acestuia poate oferi o perspectiva asupra persoanei care este astazi, a spus Zainab Delawalla, psiholog clinic in Atlanta.

„Desi nu este dat faptul ca oamenii vor repeta aceleasi roluri pe care le-au adoptat in timpul copilariei, deseori modelul de relationare pe care il dezvolta este legat de modul in care au interiorizat anumite asteptari de rol in trecut”, a spus ea.

5. V-ati gandit vreodata sa va faceti rau sau sa va puneti capat vietii?

Pentru cei care au experimentat ganduri suicidare sau s-au ranit in trecut, aceste tipuri de intrebari pot aduce emotii dificile. Dar este crucial pentru terapeutul dvs. sa cunoasca aceste informatii din start.

„Majoritatea clinicienilor vor dori sa stie daca te lupti cu gandurile de auto-vatamare inca din prima sesiune, astfel incat sa poata fi siguri ca recomanda nivelul adecvat de ingrijire”, a spus Delawalla.

Daca raspundeti da, Delucca a spus ca va puteti astepta la intrebari ulterioare precum: „Aveti ganduri actuale de sinucidere?” „Aveti un plan de sinucidere?” „Ai de gand sa actionezi dupa aceste ganduri?” si „Aveti mijloacele necesare pentru a realiza planul?”

6. Cat de conectat te simti cu oamenii din jurul tau?

Singuratatea poate avea implicatii grave asupra sanatatii mintale si fizice. Asadar, terapeutul dvs. vrea sa stie daca aveti deja un sistem solid de sprijin. Daca nu, va pot ajuta sa lucrati la construirea unuia.

“Exista o multime de cercetari care documenteaza importanta sprijinului social in mentinerea bunastarii psihologice”, a spus Delawalla. „A avea o buna intelegere a retelei de socializare va va ajuta terapeutul sa stie cum sa utilizeze cel mai bine resursele de asistenta sociala pentru a spori tratamentul si daca sustinerea sprijinului social ar trebui sa faca parte din obiectivele dumneavoastra de tratament.”

7. Ce sperati sa realizati in terapie?

„Este util sa exploram aceasta intrebare mai in profunzime in timpul primei sesiuni pentru a asculta asteptarile clientului pentru terapie si, de asemenea, pentru a-i ajuta sa-si gestioneze asteptarile cu privire la modul in care procesul de schimbare functioneaza prin terapie”, a spus Stoddard. www.fcviktoria.cz

Atunci cand iti stabilesti obiectivele de terapie, fii cat mai specific posibil cu privire la cum ar putea arata aceste imbunatatiri din viata ta.



  • euro lei
  • prajitura tosca
  • stirileprotv
  • vremea tg mures
  • jucarii
  • tabelul periodic
  • background
  • burlacul
  • sport vision
  • vremea buzau
  • ce sarbatoare e azi
  • jerry pizza
  • magyar roman szotar
  • rochii de vara
  • yahoo.com
  • cazare brasov
  • dirtbike
  • dpd tracking
  • adrian mutu
  • szekelyhon





In loc sa spui doar ca vrei sa fii „mai increzator in sine”, gandeste-te la ce ar fi niste markeri concreti ai acestei schimbari.

„De exemplu, de unde ai sti daca ai fi mai increzator in sine? Ce ai face diferit daca ai fi mai increzator in sine? ” A spus Delucca. „Avand obiective mai observabile si mai masurabile, vom putea sa va urmarim mai bine progresul si sa stim daca terapia este eficienta.”

Alte modalitati de a va pregati pentru prima dvs. sesiune

accesibil prin intermediul Getty Images

Pentru a va pregati pentru prima dvs. intalnire, faceti o lista cu orice intrebari pe care le aveti pentru terapeut.

Acum stiti tipurile de intrebari pe care probabil vi le veti pune in timpul programarii initiale. Speram ca ati completat deja documentele de admisie (retineti ca majoritatea terapeutilor vor face aceste documente disponibile online pentru a facilita procesul, a spus Delawalla).

Daca doriti sa va simtiti mai pregatiti sa mergeti la prima sesiune, iata cateva alte lucruri de care trebuie sa aveti in vedere, potrivit expertilor nostri:

Intrebati-va ce cautati de la un terapeut .

Profesionistii in sanatate mintala au diferite stiluri si abordari ale terapiei. Gandeste-te la ce vrei sa urmeze sesiunile tale. Apoi impartasiti aceste informatii terapeutului, astfel incat sa stie cum sa lucreze cel mai bine cu dvs.

„In timp ce terapeutul este profesionistul platit, daca sunteti cineva care stie ca doriti sa intrati si sa aveti un spatiu pentru ca cineva sa va asculte, este important sa comunicati acest lucru terapeutului dvs.”, a spus Stoddard. „Alternativ, daca esti cineva care simte ca vrei sa fii ghidat in timpul sedintelor tale si nu stii sigur despre ce sa vorbesti, este important sa le spui si asta.”

Fii gata sa vorbesti mult.

Exista o multime de teren de parcurs in timpul intalnirii initiale, astfel incat va puteti astepta sa petreceti o bucata buna din acea sesiune vorbind, mai degraba decat ascultand.

„Imi pun o multime de intrebari deschise in primele cateva sesiuni, deoarece vreau ca clientii sa-mi spuna ceea ce se simt confortabil spunandu-mi”, a spus Delawalla. „Cu exceptia cazului in care este direct legat de problemele pe care un client doreste sa le abordeze in terapie, tind sa nu pun intrebari foarte invazive in timpul primei sesiuni, deoarece nu vreau ca clientii sa se simta expusi”.

Si amintiti-va, daca doriti sa stie ceva terapeutul dvs., vorbiti. „Desi suntem foarte pregatiti, nu suntem cititori de minte”, a adaugat Delawalla.

Dar este in regula daca nu esti pregatit sa-ti dezgolesti sufletul imediat.

Desi doriti sa fiti cat mai deschisi si cinstiti posibil in timpul primei dvs. intalniri, este de inteles ca este posibil sa aveti nevoie de mai mult timp inainte de a va adanci in probleme personale profunde sau traume din trecut.

„Suntem constienti ca uneori poate dura ceva timp pentru a construi o relatie confortabila si de incredere cu clientii nostri”, a spus Delucca. „Cu toate acestea, nu ezitati sa anuntati terapeutul daca nu va simtiti gata sa vorbiti despre un anumit subiect.”

Sa stiti ca terapia este un loc pentru a va simti auziti – nu judecati.

Un terapeut nu ar trebui niciodata sa te faca sa te simti judecat sau criticat pentru ceea ce gandesti, simti sau treci. Prezenta acestei persoane ar trebui sa va linisteasca, nu sa va faca sa doriti sa va inghesuiti.

„Este important sa fii atent la modul in care te simti cand esti in camera cu terapeutul”, a spus Delawalla. „Fie ca va simtiti confortabil deschizandu-va catre aceasta persoana fara teama de judecata si daca credeti ca stilul lor terapeutic se potriveste cu personalitatea dumneavoastra.”

Daca voi doi nu va potriviti, este bine si asta. Poate dura ceva timp pentru a gasi un terapeut care sa se potriveasca cel mai bine pentru dvs.

Faceti o lista cu orice intrebari pe care le aveti pentru terapeutul dumneavoastra.

Daca doriti sa aflati mai multe despre filosofia terapeutului, cunostintele lor educationale si acreditarile sau durata si frecventa sesiunilor, prima intalnire este un moment excelent pentru a obtine aceste informatii, a spus Gibson.

Este posibil sa va simtiti mai rau inainte de a va simti mai bine.

Terapia nu este o solutie rapida. Procesul terapeutic necesita timp, deci aveti rabdare; multe probleme nu pot fi rezolvate intr-o sesiune sau doua.

„Terapia poate scoate capacul si poate descoperi anumite ganduri si sentimente care au fost imbuteliate pana acum si acest lucru poate determina agravarea temporara a anumitor simptome”, a spus Delawalla. “In cele din urma, ar trebui sa invatati mecanisme eficiente de coping in terapie, care vor atenua aceste simptome.”

Daca dumneavoastra sau cineva pe care il cunoasteti aveti nevoie de ajutor, sunati la 1-800-273-8255 pentru National Suicide Prevention Lifeline. Puteti, de asemenea, sa trimiteti text HOME la 741-741 pentru asistenta gratuita, 24 de ore din Linia de text de criza. In afara SUA, va rugam sa vizitati Asociatia Internationala pentru Prevenirea Suicidului pentru o baza de date cu resurse.

Ar trebui sa vezi pe cineva este o serie HuffPost Life care te va invata tot ce trebuie sa stii despre a face terapie. Va oferim povesti informative, fara BS, despre cautarea ajutorului pentru sanatatea mintala: cum sa o faceti, la ce sa va asteptati si de ce conteaza. Pentru ca ingrijirea mintii este la fel de importanta ca si ingrijirea corpului. sfwater.org Gasiti aici toata acoperirea noastra si impartasiti-va povestile despre retelele sociale cu hashtagul #DoingTherapy.