Alergarea te face sa pari mai in varsta? Expertii se adreseaza zvonului

Alergarea este o forma de exercitiu care vine cu atat de multe beneficii.

Va poate ajuta sa va deconectati si sa dormiti mai bine, sa va mentineti creierul ascutit si sa va faceti corpul mai puternic din punct de vedere fizic. Dar o multime de stiri, articole si studii au pus la indoiala daca formele extenuante de exercitii fizice, cum ar fi alergatul, te pot face sa arati mai in varsta.

Fata lui Runner este teoria conform careia sarirea sau tragerea repetata a fetei care se intampla in timpul alergarii poate duce la un aspect facial slab sau subtire, a explicat dr. Melissa Kanchanapoomi Levin, dermatolog certificat de bord si fondator al Entiere Dermatology din New York City. Lipsa de plenitudine a fetei este adesea asociata cu imbatranirea, iar chirurgii plastici au anuntat de mult fata alergatorului ca fiind ceva care poate fi „fixat” sau „tratat” cu proceduri cosmetice precum botox si materiale de umplutura.

Ideea ca alergarea poate face ca fata unei persoane sa para mai in varsta este putin confuza, mai ales avand in vedere ca expertii au sugerat ca poate ajuta la imbunatatirea pielii. Am vorbit cu dermatologi pentru a ajunge la fundul acestuia, odata pentru totdeauna.

De unde a venit oricum ideea de „fata de alergator”?

Intreaga idee a fetei alergatorului pare a fi rezultatul unor cercetari destul de datate, potrivit dr. Rachel Nazarian de la Schweiger Dermatology Group din New York City. Ea a spus ca studiile mai vechi publicate in reviste medicale au sustinut ca exercitiile fizice extrem de intense pot provoca efecte daunatoare asupra pielii din cauza productiei crescute de radicali liberi sau a stresului oxidativ.

Dupa cum a remarcat Nazarian, corpul dumneavoastra produce radicali liberi atunci cand este sub presiune sau tensiune. Pentru a combate efectele acelor radicali liberi, corpul dumneavoastra foloseste antioxidanti, fie cei produsi in interiorul corpului, fie consumati ca parte a dietei. Stresul oxidativ este definit ca „o perturbare a echilibrului dintre productia de [radicali liberi] si apararea antioxidanta”, potrivit unei cercetari publicate in revista Metabolism: Clinical and Experimental.

„Cand provocati orice tip de deteriorare a radicalilor liberi sau stres oxidativ pe piele, aceasta provoaca semne pe care le [atribuim] semnelor imbatranirii, cum ar fi descompunerea colagenului si elastinei, care poate duce la cadere”, a spus Nazarian. „Aceasta este un fel de teorie sustinuta stiintific despre modul in care ar putea duce la [fata alergatorului]”.

Multi oameni, a spus Nazarian, vor putea combate daunele potentiale cauzate de excesul de radicali liberi cu o dieta echilibrata bogata in antioxidanti, inclusiv o multime de frunze verzi si fructe. Antioxidantii topici, cum ar fi serurile de vitamina C, sunt de asemenea benefice pentru piele in combinatie cu o dieta buna, a adaugat ea.

Soarele si poluarea aerului sunt cu siguranta ceva de luat in considerare.

In timp ce stresul oxidativ poate rezulta din antrenamentele de mare intensitate, poate proveni si din poluarea din aer, a explicat Nazarian. In acest sens, alergatorii care alearga in aer liber se pot confrunta cu un fel de dubla stres oxidativ.

De fapt, Kanchanapoomi Levin a declarat pentru HuffPost ca dermatologii asociaza semnele de imbatranire a pielii alergatorilor frecventi cu „alte cauze mai probabile, mai degraba decat sariturile adidasilor care lovesc trotuarul sau banda de alergat”. Cele mai probabile cauze includ deteriorarea soarelui sau pierderea volumului la nivelul fetei datorita pierderii in greutate.

„Supraexpunerea la radiatiile daunatoare ale soarelui poate duce la pigmentare inegala, piele ingrosata, riduri, pierderea volumului, cancer pre-piele si cancer de piele, deci este important sa va protejati pielea cu o buna protectie solara si sa va exercitati cu moderare”, a spus ea.

Daca petreceti mult timp alergand in aer liber, asigurati-va ca purtati intotdeauna, intotdeauna, protectie solara si haine de protectie pentru a va proteja de razele soarelui.

Dar acea miscare in sus si in jos nu este nimic de subliniat.

In termeni simpli, a declarat Kanchanapoomi Levin, nu exista „fata alergatorului”.

Nazarian a fost de acord. www.bitsdujour.com



  • rapid
  • program lidl
  • alain delon
  • dieta rina
  • vlad tepes
  • rezultate fotbal ieri
  • vremea zalau
  • bluze dama
  • timp online bistrita
  • academia de politie
  • anvelope iarna
  • neptun
  • joc de table
  • answer
  • jeep
  • carmen chindris
  • dubai
  • the crown
  • queen
  • ghost of tsushima





„Aceasta miscare in sus si in jos de la alergare nu va va determina sa imbatraniti mai repede”, a spus ea, mentionand ca nu va „atribui ideea fetei alergatorului miscarii din piele”.

„Ceea ce privim este la un nivel microscopic mult mai mic si ce se intampla cu celulele”, a spus ea.

Ambii dermatologi au mentionat ca exercitiile fizice sunt o parte importanta a unui stil de viata sanatos si pot avea de fapt numeroase efecte pozitive asupra pielii.

In primul rand, exercitiile fizice – in special cardio – iti maresc circulatia si „furnizeaza o cantitate mai mare de oxigen si substante nutritive pe piele, ceea ce ajuta la repararea pielii si la cresterea productiei de colagen”, a spus Kanchanapoomi Levin. Acest flux sanguin imbunatatit poate ajuta la regenerarea celulara si la eliminarea toxinelor.

Transpiratia pe care corpul o elibereaza in timpul unui antrenament bun poate fi buna si pentru piele, a spus Kanchanapoomi Levin. Transpiratia „face parte din metoda naturala a corpului nostru de a indeparta deseurile” si a produselor sale secundare, cum ar fi ureea si amoniacul, a mentionat ea.

„Transpiratia activeaza si productia de sebum, un ulei natural pe baza de lipide care este secretat de glandele sebacee. Atat ureea, cat si sebumul pot inmuia si hidrata pielea si, de fapt, ureea este un ingredient adaugat multor produse hidratante si produse de ingrijire a pielii pentru a imbunatati hidratarea pielii “, a spus ea.

Exista, de asemenea, studii care arata ca transpiratia ne poate proteja impotriva bacteriilor precum Staphylococcus aureus si E. coli, a spus Kanchanapoomi Levin.

Totusi, trebuie sa va spalati sudoarea de pe fata, deoarece „transpiratia amestecata cu murdaria, machiajul si poluarea se pot acumula si apoi infunda porii, declansand sau agravand acneea sau foliculita pe corp”, a adaugat ea.

In cele din urma, exercitiile fizice pot duce la o scadere a nivelului hormonului de stres cortizol din corpul dvs., a spus Kanchanapoomi Levin. „Acest lucru poate fi benefic pentru multe afectiuni cronice ale pielii, cum ar fi eczeme, psoriazis si acnee.”

Cheia, ca in multe lucruri, este moderarea.

Nazarian a fost de acord ca in lumea medicala exista rapoarte si studii care par sa fie in conflict. Rapoartele mai vechi sustin ca alergarea prea mare sau exercitiile fizice pot cauza imbatranirea pielii, in timp ce alte dovezi sugereaza ca exercitiile fizice pot face pielea sa para mai tanara.

Dar descoperirile se aliniaza, a spus ea.

„Gandul acum este ca [alergatul si exercitiile fizice] au unele beneficii pentru piele, dar daca o vei juca cu adevarat in siguranta, poate ca nu vrei sa te impingi atat de mult incat sa nu poti tineti pasul cu cererea ”, a spus Nazarian.

„Este ca si cum ai spune ca un pic de vin este bun pentru tine, mult vin este rau pentru tine. Aflam din ce in ce mai mult ca totul trebuie sa fie moderat. Consider ca, cu exercitiile fizice, se incadreaza intr-un mod similar ”, a spus ea. „Vrei sa te impingi putin, vrei sa simti ca ritmul cardiac creste, vrei sa depui ceva eforturi si, atunci cand faci asta, declansezi suficiente cai utile in corp.

„Dar daca te impingi prea mult, tot timpul, corpul tau s-ar putea sa-l duca intr-o directie diferita si nu poate tine pasul, si construiesti o multime de celule negative si nu esti reparand cat ai face daca ai fi dat-o jos cu o crestatura ”.

Nazarian si Kanchanapoomi Levin au fost de acord ca este vorba despre gasirea unui mediu fericit, despre care au spus ca de obicei inseamna cresterea ritmului cardiac la aproximativ 40 pana la 60% din ritmul cardiac maxim de trei pana la cinci ori pe saptamana.

„Toata lumea ar trebui sa faca exercitii fizice, deoarece nu numai ca ajutand interiorul corpului si mentinandu-si inima [si] tesuturile mai sanatoase, veti declansa mai multe cai anti-imbatranire decat nu”, a spus Nazarian.