Cafeaua este buna pentru tine? (Publicat 2020)


Inselatorie sau nu

Da! Dar depinde de tipul de cafea si cantitate.

Credit … Ilustratie foto de The New York Times; Shutterstock (cafea)

Publicat pe 13 februarie 2020 Actualizat pe 14 iunie 2021

Am parcurs un drum lung de la cutiile de folger care umpleau dulapurile bunicilor nostri, cu lapte de lapte de ovaz, preparate reci si Frappuccinos. Unii dintre noi suntem inca foarte utilitari cu privire la bautura, in timp ce altii efectueaza ritualuri elaborate. A patra bautura cea mai populara din tara, cafeaua este patrunsa in cultura noastra. Doar cantitatea potrivita ne poate imbunatati starea de spirit; prea mult ne poate face sa ne simtim anxiosi si nervosi.

Cafeaua e buna pentru mine?

Da.

Cu moderatie, cafeaua pare a fi buna pentru majoritatea oamenilor – adica 3 pana la 5 cesti pe zi, sau pana la 400 de miligrame de cofeina.

„Dovezile sunt destul de consistente ca cafeaua este asociata cu un risc mai scazut de mortalitate”, a spus Erikka Loftfield, cercetator la Institutul National al Cancerului, care a studiat bautura.

De ani de zile, cafeaua a fost considerata a fi un posibil cancerigen, dar Ghidurile dietetice din 2015 au ajutat la schimbarea perceptiei. Pentru prima data, consumul moderat de cafea a fost inclus ca parte a unei diete sanatoase. Cand cercetatorii au controlat factorii stilului de viata, cum ar fi numarul de bautori grei de cafea, de asemenea, au fumat, datele au dat in favoarea cafelei.

O mare recenzie din 2017 privind consumul de cafea si sanatatea umana in British Medical Journal a constatat, de asemenea, ca, de cele mai multe ori, cafeaua era asociata cu un beneficiu, mai degraba decat cu un rau. In examinarea a mai mult de 200 de recenzii ale studiilor anterioare, autorii au observat ca bautorii de cafea moderate au avut mai putine boli cardiovasculare si moarte prematura din toate cauzele, inclusiv atacuri de cord si accident vascular cerebral, decat cei care au sarit peste bautura.

In plus, expertii spun ca unele dintre cele mai puternice efecte protectoare pot fi diabetul de tip 2, boala Parkinson si afectiunile hepatice, cum ar fi ciroza, cancer hepatic si boli hepatice cronice. De exemplu, consumul a aproximativ cinci cani de cafea pe zi, in loc de niciuna, este corelat cu o scadere cu 30% a riscului de diabet de tip 2, potrivit unei meta-analize a 30 de studii.

Potentialul beneficiu al cafelei ar putea fi din polifenoli, care sunt compusi vegetali care au proprietati antioxidante, potrivit dr. Giuseppe Grosso, profesor asistent in nutritie umana la Universitatea din Catania din Italia si autorul principal al unei reviste umbrela in Anual Revizuirea nutritiei.

Cu toate acestea, cafeaua nu este pentru toata lumea. Exista ingrijorari cu privire la consumul excesiv. Acest lucru este valabil mai ales pentru mame in asteptare, deoarece siguranta cofeinei in timpul sarcinii este neclara. In timp ce cercetarea impactului cafelei asupra sanatatii este in curs, cea mai mare parte a activitatii in acest domeniu este observationala.

„Nu stim sigur daca cafeaua este cauza beneficiilor pentru sanatate”, a declarat Jonathan Fallowfield, profesor la Universitatea din Edinburgh si co-autor al revistei British Medical Journal. Aceste descoperiri ar putea fi din cauza altor factori sau comportamente prezente in bautorii de cafea.“

Conteaza modul in care este preparata cafeaua?

Da. Preferati o friptura intunecata sau deschisa? Macinare grosiera sau fina? Arabica sau robusta?

„Toate aceste aspecte diferite afecteaza gustul, dar afecteaza si compusii din cafea”, a spus Neal Freedman, investigator principal la Institutul National al Cancerului. Dar nu este deloc clar cum aceste niveluri diferite de compusi pot fi legate de sanatate.

Prajirea, de exemplu, reduce cantitatea de acizi clorogenici, dar se formeaza alti compusi antioxidanti. Espresso are cea mai mare concentratie de multi compusi, deoarece are mai putina apa decat cafea picuratoare.

Un studiu din JAMA Internal Medicine a examinat obiceiurile de cafea a aproape 500.000 de oameni din Marea Britanie si a constatat ca nu conteaza daca au baut o ceasca sau au baut in lant opt – obisnuit sau decaf – sau daca au fost metabolizatori rapizi ai cafelei sau lent . Acestea erau legate de un risc mai mic de deces din toate cauzele, cu exceptia cafelei instant, dovezile erau mai slabe.

Modul in care va pregatiti ceasca de joe poate influenta si nivelul colesterolului. „Singura cafea pe care stim ca nu este potrivita sa o beti este cafeaua fiarta”, a spus Marilyn C. Cornelis, profesor asistent de medicina preventiva la Scoala de Medicina Feinberg de la Universitatea Northwestern si coautor al studiului de medicina interna JAMA.

Exemple de acest lucru includ presa franceza plina de fericire, cafeaua scandinava sau cafeaua greaca si turca – tipul consumat in mod obisnuit in Orientul Mijlociu. (Cand sunt turnate, terenurile nefiltrate se aseaza pe fundul micului pahar ca namolul. Pentru a privi in viitor, batranii din regiune au traditia de a citi sedimentul unei cupe rasturnate, ca o minge de cristal.)

Cu toate acestea, uleiul din cafeaua fiarta are cafestol si kahweol, compusi numiti diterpeni. Se demonstreaza ca cresc LDL, colesterolul rau si HDL putin mai scazut, ceea ce este cunoscut sub numele de bun.

„Daca filtrati cafeaua, atunci nu este deloc o problema”, a spus Rob van Dam, profesor la Scoala de Sanatate Publica Saw Swee Hock de la Universitatea Nationala din Singapore. „Pentru persoanele cu probleme de colesterol, este mai bine sa treceti la alte tipuri de cafea.” Studiaza cafeaua de doua decenii. (Si, da, a baut multa cafea in acel moment.)

Cu toate acestea, alti cercetatori spun ca nu aruncati inca cafeaua fiarta. Semnificatia clinica a unor cresteri atat de mici a colesterolului poate fi discutabila, dat fiind ca nu este asociat cu o crestere a deceselor cardiovasculare.

Multi consumatori au schimbat, de asemenea, zacamantul liber cu pastai de cafea. In timp ce exista ingrijorari legate de mediu cu pastaile de unica folosinta, cercetatorii cred ca vor avea aceleasi beneficii ca, de exemplu, picurarea cafelei. Acesta din urma se aplica si bauturilor reci, dar sunt necesare mai multe cercetari.

Este …

Suc de telina

,

Kombucha

,

Carbune activat

,

CBD

,

Curcuma

,

Ulei de peste

,

Clorofila

,

Post intermitent

,

Dieta Keto

,

Probiotice

,

Colagen

,

Cafea

,

Zinc

,

IMC

,

Lapte de plante

,

Deodorant natural

,

Apa de salata verde

,

Aloe

,

O inselatorie?

Fapte despre wellness.

Aceste tendinte iti vor schimba viata – sau

iti ia banii?

Toate tipurile de cafea au aceeasi cantitate de cofeina?

Nu. Espresso are cea mai mare concentratie de cofeina, ambaland aproximativ 70 de miligrame intr-o lovitura de o uncie, dar este consumata in cantitati mai mici. Prin comparatie, o portie tipica de 12 uncii de cafea picuratoare are 200 de miligrame de cofeina, mai mult decat cea instantanee 140. Si, da, decafeinul preparat are si cofeina – 8 miligrame – care se pot adauga.

Cand cumparati cafea, nu stiti niciodata cu adevarat ce veti obtine. La o cafenea din Florida, pe o perioada de sase zile, acelasi amestec de mic dejun de 16 uncii a fluctuat de la 259 miligrame pana la 564 – ceea ce depaseste recomandarile federale.

Dar pentru unii dintre noi, a sti cat de multa cofeina este in cafeaua noastra poate fi deosebit de important. rucame.club Probabil ca ai mai observat asta. Cum poate un prieten sa bata fotografii de espresso cvadruplu la 22 seara si sa doarma dupa aceea, in timp ce nu mai aveti pranz, sau veti urmari reluarile „Seinfeld” pana in zori.



  • nume de baieti
  • teilor
  • tinder
  • douglas
  • metro
  • biden
  • chat apropo
  • bestjobs
  • rapel
  • verificare rca
  • yutub
  • www.sport.ro
  • genius nutrition
  • moara cu noroc
  • online
  • hd satelit
  • wish
  • dmx
  • program digi sport
  • vremea busteni





Unii dintre noi avem un polimorfism, o varianta genetica care ne incetineste metabolismul pentru cofeina. Dr. Grosso recomanda aceste persoane sa-si limiteze completarile. „Ei iau o cafea, apoi au cea de-a doua si a treia si inca mai au cofeina din prima”, a spus el.

Puteti afla chiar daca sunteti un metabolizator rapid sau lent printr-o varietate de servicii de testare directa catre consumator, inclusiv 23andMe.

Cafeaua creeaza dependenta?

Dovezile sugereaza ca poate exista dependenta de bautura, iar toleranta se dezvolta in timp. Simptomele de retragere includ dureri de cap, oboseala, iritabilitate, dificultati de concentrare si dispozitie depresiva.

Intr-adevar, cofeina este un medicament psihoactiv, iar cafeaua este cea mai mare sursa alimentara. Aproximativ o jumatate de ora dupa ce sorbi o ceasca de joe, cofeina intra si se absoarbe rapid. Vasele de sange se constrang. Tensiunea arteriala creste. O cantitate moderata de cofeina va poate trezi, va poate stimula starea de spirit, energia, vigilenta, concentrarea si chiar performanta atletica. In medie, sunt necesare patru pana la sase ore pentru a metaboliza jumatate din cofeina.

Pentru cei care inlatura mai mult de 400 de miligrame de cofeina pe zi, nu exista suficiente dovezi pentru a evalua siguranta, conform ghidurilor dietetice. Dozele mai mari pot duce la intoxicatie cu cofeina, cu tremuraturi, nervozitate si batai neregulate ale inimii. Cofeina este, de asemenea, legata de intarzierea timpului necesar pentru a adormi, de cat timp ramaneti acolo si de calitatea raportata a acelui ochi inchis.

„Cred ca cofeina este atat de obisnuita si atat de inradacinata in cultura si obiceiurile noastre zilnice, incat de multe ori nu ne gandim la aceasta ca la o sursa potentiala de probleme”, a spus Mary M. Sweeney, profesor asistent de psihiatrie si stiinte comportamentale la Scoala de Medicina a Universitatii Johns Hopkins.

Taierea cafelei poate ajuta si la refluxul gastroesofagian. Un nou studiu a constatat ca femeile care beau bauturi cu cofeina – cafea, ceai sau sifon – erau asociate cu un risc mic, dar crescut de simptome, cum ar fi arsurile la stomac. Autorii studiului au prezis mai putine simptome atunci cand inlocuiesc doua portii de bauturi cu apa.

Cercetarile actuale disponibile nu au determinat ce cantitate de cofeina poate fi consumata in siguranta in timpul sarcinii, potrivit Colegiului American de Obstetricieni si Ginecologi. Cofeina traverseaza placenta, astfel incat unii medici pot recomanda femeilor insarcinate sa ramana zilnic sub 200 de miligrame de cafea.

Doze extrem de mari de cofeina pot fi fatale. Cercetatorii spun insa ca este mai probabil sa apara accidental in cazul pudrei de cofeina sau a pastilelor. „Nu vezi multi oameni care intra in camera de urgenta pentru ca au baut din greseala prea multa cafea”, a spus dr. Van Dam.

Ce este o boabe de cafea?

In fructul rosu al cafelei se afla doua boabe de cafea. De culoare verde, lingura duo impreuna, nuanta maro bogata sa apara abia dupa prajire. De fapt, nu sunt deloc fasole. „Este ca o ciresa, tu iei copacul”, a spus Patrick Brown, profesor de stiinte vegetale la Universitatea din California, Davis. Spre deosebire de cires, insa, samanta este premiul, iar carnea este aruncata.

Pe langa cofeina, cafeaua este o infuzie intunecata de o mie de compusi chimici care ar putea avea efecte terapeutice potentiale asupra organismului. O componenta cheie, acidul clorogenic, este polifenolul gasit in multe fructe si legume. Cafeaua este, de asemenea, o sursa alimentara buna de vitamina B3, magneziu si potasiu.

„Oamenii vad adesea cafeaua doar ca un vehicul pentru cofeina, dar, desigur, este o bautura vegetala foarte complexa”, a spus dr. Van Dam.

Cu cele 124 de specii estimate de coffea , majoritatea aromelor raman neexploatate; si poate ca va fi pentru totdeauna, cu aproximativ 60 la suta amenintata de disparitie, in mare parte din schimbarile climatice, boli, daunatori si defrisari. Ceea ce ne umple canile la cafenele, la birou si in excursii sunt de la doua specii: arabica si canephora, cunoscute sub numele de robusta. Arabica umple cafenele de specialitate si costa mai mult decat robusta, care alimenteaza cafele instant si unele espresso.

Pentru toata pompa care se invarte in jurul arabica, ramane faptul ca este o samanta extrem de omogena. Aproape toate descendentii din cafeaua arabica din lume se regasesc in cateva plante din Etiopia, locul de nastere al cafelei sau din Yemen.

Adaugarea de lapte sau zahar anuleaza beneficiile?

Medicii nu stiu. Un studiu din 2015 a constatat ca cei care adaugau zahar, smantana sau lapte aveau acelasi beneficiu asociat cu cei care il preferau negru. Dar industria cafelei a explodat inca din anii ’90, cand adultii mai in varsta din studiu si-au completat istoricul alimentar. „A fost vorba doar de o lingura de smantana sau lapte si o lingurita de zahar”, a spus autorul principal al studiului, Dr. Loftfield, la Institutul National al Cancerului. „Acest lucru este foarte diferit, potential, de unele dintre aceste bauturi de cafea pe care le vedeti astazi pe piata.”

Ceaiul si cafeaua dulce sunt a patra sursa de zahar ca marime din dietele adultilor, conform sondajului din octombrie al USDA, care include bauturi asemanatoare deserturilor, cum ar fi bautura de cafea cu caramel de nuca de cocos congelata de 860 de calorii, Dunkin ‘Donuts. de grasimi saturate si 129 de grame de zaharuri totale. Expertii spun ca unele dintre aceste bauturi au putine relatii cu ceasca de cafea neagra din trecut cu 2 calorii, ingrijorand oficialii din domeniul sanatatii.

„Cand vorbiti despre o bautura care are acea incarcatura de grasimi nesanatoase si atat de mult zahar, nu poate fi o bautura sanatoasa in echilibru”, spune dr. Jim Krieger, profesor clinic de medicina si servicii de sanatate la Universitatea din Washington. „Acea cantitate de zahar singura este astronomica in comparatie cu recomandarile actuale din liniile directoare dietetice din SUA de 50 de grame de zahar pe zi”.

Preocuparea este sporita, spun specialistii, mai ales pentru ca aproximativ 43% dintre adolescenti consuma acum cafea – aproape dublandu-se din 2003 – potrivit firmei de cercetare Kantar, condusa partial de bauturi dulci.

„Oamenii ar trebui sa se ingrijoreze foarte mult de ceea ce pun in cafea si de ceea ce pune industria alimentara si a bauturilor in ea”, a spus Laura Schmidt, profesor la Facultatea de Medicina din San Francisco a Universitatii din California. „Si cafeaua indulcita este unul dintre lucrurile pe care industria bauturilor le impinge publicului acum, cand consumatorii s-au indepartat de sifon din motive de sanatate.”

Ar trebui sa incep sa bat mai multa cafea?

Depinde de obiectivele tale din viata.

Daca va bucurati de bautura cu moderare, medicii spun ca continuati si savurati aceste inghitituri. Si pentru acei pacienti cu sensibilitate la bautura, dr. talk-auto.com Sophie Balzora, gastroenterolog, cantareste foarte atent beneficiile si riscurile. Profesorul asociat clinic de medicina la Scoala de Medicina din NYU intelege semnificatia sa culturala si stie sa calce usor. Asa cum a spus ea: „Sa-i rapeasca oamenii din cafea pare crud”.