Ce se intampla in creierul tau cand te uiti la o emisiune TV

Va asezati in fata televizorului dupa o zi lunga la serviciu si decideti sa incepeti sa urmariti noul spectacol despre care a vorbit toata lumea. Reduceti la miezul noptii si ati zdrobit o jumatate de sezon – si gasiti-va tentati sa ramaneti treaz pentru a urmari doar un episod, chiar daca stiti ca veti plati pentru el la locul de munca a doua zi dimineata.

Se intampla celor mai buni dintre noi. Datorita platformelor de streaming, cum ar fi Netflix si Hulu, ni se ofera acces la cateva sute de optiuni de spectacol pe care le putem urmari intr-o singura sedinta – pentru o taxa lunara care scutura mai putin de o saptamana de lat. Ce moment sa fii viu, nu?

Si profitam din plin de acest acces. Potrivit unui sondaj realizat de Biroul Statisticilor Muncii din SUA, americanul mediu petrece in jur de 2,7 ore uitandu-se la televizor pe zi, ceea ce insumeaza aproape 20 de ore pe saptamana in total.

361.000 de persoane au urmarit toate cele noua episoade ale celui de-al doilea sezon al „Stranger Things” in prima zi in care a fost lansat.

In ceea ce priveste cantitatea de vizionare excesiva pe care o facem, un sondaj Netflix a constatat ca 61% dintre utilizatori urmaresc in mod regulat intre 2-6 episoade ale unui spectacol intr-o singura sedinta. Un studiu mai recent a constatat ca majoritatea membrilor Netflix aleg sa-si urmareasca drumul printr-o serie in loc sa-si ia timpul – terminand in medie un sezon intreg intr-o saptamana, in medie (spectacole care se incadreaza in categoriile Sci-Fi, horror si thriller sunt cel mai probabil sa fie binged).

De fapt, potrivit Nielsen, 361.000 de persoane au urmarit toate cele noua episoade din sezonul 2 din „Stranger Things”, in prima zi in care a fost lansat.

Desigur, nu am face-o daca nu s-ar simti bine. De fapt, sondajul Netflix a constatat, de asemenea, ca 73% dintre participanti au raportat sentimente pozitive asociate cu binge-watching. Dar daca ati petrecut weekendul trecut urmarind sezonul doi din „Stranger Things” in intregime, este posibil sa va fi simtit epuizati pana la sfarsitul acestuia – si de-a dreptul deprimat ca nu mai aveti episoade de urmarit.

Un sondaj Netflix a constatat ca 61% dintre utilizatori urmaresc in mod regulat intre 2-6 episoade ale unui spectacol intr-o singura sedinta.

Exista o mana de motive pentru care vizionarea excesiva ne ofera un nivel atat de ridicat – si apoi ne lasa emotional petrecuti pe canapea. Iata o privire asupra a ceea ce se intampla cu creierul nostru atunci cand ne stabilim pentru un maraton si cum sa privim in mod responsabil.

Acesta este creierul tau privind vizionarea excesiva

Cand va uitati la spectacolul preferat, creierul dvs. produce continuu dopamina, iar corpul dumneavoastra are un nivel ridicat de droguri.

Vizionarea episodului dupa episodul unei emisiuni se simte bine – dar de ce este asta? Dr. Renee Carr, psiholog clinician, spune ca se datoreaza substantelor chimice eliberate in creierul nostru. „Cand te angajezi intr-o activitate placuta, cum ar fi urmarirea excesiva, creierul tau produce dopamina”, explica ea. „Aceasta substanta chimica ofera corpului o recompensa naturala, interna a placerii, care intareste angajamentul continuu in acea activitate. Semnalul creierului comunica corpului:„ Acest lucru se simte bine. Ar trebui sa continuati sa faceti acest lucru! ” Atunci cand va uitati la spectacolul preferat, creierul dvs. produce continuu dopamina, iar corpul dumneavoastra are un nivel asemanator drogurilor. Experimentati o pseudo-dependenta de spectacol, deoarece dezvoltati pofte de dopamina. “

Potrivit dr. Carr, procesul pe care il experimentam in timpul vizionarii excesive este acelasi care se produce atunci cand incepe un drog sau un alt tip de dependenta. „Caile neuronale care cauzeaza dependenta de heroina si sex sunt aceleasi cu dependenta de observarea excesiva”, explica Carr. “Corpul tau nu discrimineaza placerea. Poate deveni dependent de orice activitate sau substanta care produce in mod consecvent dopamina.”

Corpul tau nu discrimineaza placerea. Poate deveni dependent de orice activitate sau substanta care produce in mod consecvent dopamina.

A petrece atat de mult timp cufundat in viata personajelor prezentate intr-un spectacol alimenteaza, de asemenea, experienta noastra de vizionare excesiva. „Creierele noastre codifica toate experientele, fie ca sunt urmarite la televizor, traite in direct, citite intr-o carte sau imaginate, ca amintiri„ reale ”, explica Gayani DeSilva, MD, psihiatru la Laguna Family Health Center din California. „Asadar, atunci cand vizionati un program TV, zonele creierului care sunt activate sunt aceleasi ca atunci cand experimentati un eveniment live. Ne atragem in linii de poveste, devenim atasati de personaje si ne pasa cu adevarat de rezultatele conflictelor.”

Potrivit dr. DeSilva, exista o mana de diferite forme de implicare a personajelor care contribuie la legatura pe care o formam cu personajele, ceea ce ne face in cele din urma mai predispuse sa urmarim un spectacol in intregime.

„„ Identificarea ”este atunci cand vedem un personaj intr-un spectacol in care ne vedem”, explica ea. „„ Familia moderna ”, de exemplu, ofera identificare pentru persoana care este parinte adoptiv, sot gay, tatal unui cuplu gay, fiica unui tata care se casatoreste cu o femeie mult mai tanara, etc. Emisiunea este atat de populara datorita multiplelor sale cai de identificare. „Identificare dorita” este locul in care comploturile si personajele ofera oportunitati de fantezie si imersiune in lumea in care spectatorul doreste sa traiasca (ex. „Gossip Girl”, „America’s Next Top Model”). , identificarea cu puterea, prestigiul si succesul face placuta continuarea vizionarii. „Interactiune parasociala”

Legate de

In coada de asteptare

In coada, 6 moduri „Acestia suntem noi” este practic o terapie gratuita

Daca te-ai gasit vreodata gandindu-te ca tu si personajul tau preferat ai fi cu totii prieteni in viata reala, probabil ai experimentat acest tip de implicare. www.first-bookmarkings.win Un alt tip de implicare a personajului este „similitudinea perceputa, in care ne bucuram de experienta„ stiu cum se simte asta ”, deoarece este afirmativa si familiara si poate permite, de asemenea, privitorului o crestere a stimei de sine atunci cand vede calitati apreciate intr-o alta poveste”.



  • wimbledon 2021
  • netflix gratis
  • sean connery
  • c&a romania
  • subiecte
  • novak djokovic
  • voyo
  • vali vijelie
  • mobile.ro
  • oja semipermanenta
  • casa de asigurari de sanatate
  • cehia keno
  • converter
  • activenews
  • ytmp3
  • bt internet banking
  • structura anului scolar
  • jatekok
  • my telekom
  • liga 1





De exemplu, sunteti atras de emisiuni cu un lider feminin puternic, deoarece de multe ori va asumati acel rol la locul de munca sau in grupurile dvs. sociale.

Vizionarea excesiva poate fi un calmant al stresului

Faptul de a urmari excesiv ne ofera o evadare temporara din macinarea noastra de zi cu zi, care poate actiona ca un instrument util de gestionare a stresului, spune dr. John Mayer, dr., Psiholog clinic la Doctor On Demand. „Suntem cu totii bombardati de stres din viata de zi cu zi si de natura lumii de azi, unde informatiile ne inunda in mod constant”, spune dr. Mayer. “Este greu sa ne inchidem mintea si sa ne reglam stresul si presiunile. O binge poate functiona ca o usa de otel care ne blocheaza creierul sa nu se gandeasca la acei factori de stres constanti care se forteaza in gandurile noastre. Vizionarea binge poate stabili o mare granita unde necazurile sunt tinute la distanta “.

O binge poate functiona ca o usa de otel care ne blocheaza creierul sa nu ne gandim la acei stresori constanti care se forteaza in gandurile noastre.

Vizionarea excesiva poate ajuta, de asemenea, la incurajarea relatiilor cu altii care au urmarit acelasi spectacol ca si tine. „Va ofera ceva de vorbit cu alte persoane”, spune dr. Ariane Machin, dr. Psiholog clinician si profesor de psihologie. „Urmariti fenomenul„ Asta suntem noi ”si simtiti-va lasat deoparte daca nu stiati ce se intampla! Vizionarea excesiva ne poate face sa ne simtim parte a unei comunitati cu cei care au urmarit-o si unde ne putem conecta printr-o intrare -discutarea adanca a unui spectacol. “

Urmarirea unui spectacol care prezinta un personaj sau un scenariu care se leaga de rutina ta de zi cu zi poate, de asemenea, sa aiba un impact pozitiv asupra vietii tale reale. „Vizionarea excesiva poate fi sanatoasa daca personajul tau preferat este, de asemenea, un model virtual pentru tine”, spune Carr, „sau, daca continutul emisiunii iti ofera expunerea la o cariera care te intereseaza. Desi majoritatea personajelor si scenelor sunt exagerate pentru un efect dramatic, poate fi o lectie didactica buna si un studiu de caz. De exemplu, daca o persoana timida doreste sa devina mai asertiva, amintirea modului in care se comporta un personaj puternic din emisiune poate oferi persoanei timide un exemplu viu despre cum sa pledeze pentru Sau, daca incearca ceva nou. Sau, daca se confrunta cu o criza personala, amintirea modului in care un personaj preferat sau un model de televiziune a rezolvat o problema ii poate oferi privitorului binge

Let Down: Ce se intampla cand Binge se termina

Te-ai simtit vreodata trist dupa ce ai terminat un serial? Mayer spune ca, atunci cand terminam sa ne uitam la o serie, ne deplangem de fapt pierderea. „De multe ori intram intr-o stare de depresie din cauza pierderii pe care o experimentam”, spune el. “Numim aceasta depresie situationala, deoarece este stimulata de un eveniment tangibil si identificabil. Stimularea creierului nostru este redusa (deprimata), cum ar fi in alte forme de depresie.”

Intr-un studiu realizat de Universitatea din Toledo, 142 din 408 de participanti s-au identificat ca observatori binge. Acest grup a raportat niveluri mai ridicate de stres, anxietate si depresie decat cei care nu au fost observatori binge. Dar, examinand obiceiurile care vin cu urmarirea excesiva, nu este greu de vazut de ce ar incepe sa ne afecteze sanatatea mintala. Pentru inceput, daca nu o faceti cu un coleg de camera sau cu un partener, urmarirea excesiva poate deveni rapid izolanta.

Cand ne deconectam de la oameni si ne conectam excesiv la TV cu pretul conexiunii umane, in cele din urma vom „muri de foame” emotional.

„Cand substituim televiziunea pentru relatiile umane, ne deconectam de natura noastra umana si inlocuim [virtualul”, spune dr. Judy Rosenberg, psiholog si fondator al Centrului de vindecare psihologica din Sherman Oaks, CA. „Suntem conectati la conexiune si, atunci cand ne deconectam de la oameni si ne conectam la TV la pretul conexiunii umane, in cele din urma vom„ muri de foame ”emotional. Relatiile reale si munca vietii sunt mai dificile, dar la sfarsitul zilei mai imbogatitor, producator de crestere si conectare. “

Daca te simti alegand o seara cu Netflix decat sa vezi prieteni si familie, este un semn ca acest obicei se indreapta spre un teritoriu daunator. (Un avertisment pentru cei dintre noi care au decis sa ramana si sa urmareasca „Stranger Things” in loc sa se indrepte spre acea petrecere de Halloween.)

Cum sa priviti in mod responsabil

Cheia pentru a profita de avantajele vizionarii fara frecventa fara a avea consecinte negative este sa setati parametri pentru timpul petrecut cu televizorul – ceea ce poate fi greu de facut atunci cand va confruntati cu umerase de stanca care ar putea fi rezolvate daca doar mai stai treaz inca un episod. „In plus fata de placere, ne uitam de multe ori la obtinerea inchiderii psihologice din episodul anterior”, spune Carr. „Cu toate acestea, pentru ca fiecare episod nou iti lasa mai multe intrebari, poti sa te angajezi intr-o vizionare sanatoasa a obstacolelor, stabilind o ora de sfarsit predeterminata pentru exces. acest spectacol pentru noapte. “

Daca setarea unei limite de timp te intrerupe intr-un punct din binge in care este greu sa te opresti (si iti face prea usor sa-ti spui doar inca zece minute), Carr sugereaza sa te angajezi la un anumit numar de episoade la debut. „Incercati sa identificati un numar specific de episoade de urmarit, apoi urmariti doar prima jumatate a episodului pe care l-ati desemnat ca punct de oprire”, spune ea. „De obicei, intrebarile din episodul anterior vor primi raspuns la jumatatea acestui punct si veti avea suficienta inchidere psihologica pentru a va simti confortabil sa opriti televizorul”.

De asemenea, asigurati-va ca va echilibrati exagerarea cu alte activitati. „Dupa ce te uiti la binge, iesi cu prietenii sau fa ceva distractiv”, spune Carr. “Prin crearea unei surse suplimentare de placere, vei fi mai putin probabil sa devii dependent sau sa te uiti la spectacol. Creste-ti activitatea de exercitiu fizic sau te inscrii intr-o liga atletica pentru adulti. Prin cresterea ritmului cardiac si prin stimularea corpului, iti poti oferi singur o experienta de distractie si emotie mai eficienta si pe termen mai lung. www.foxtrot-bookmarks.win