Cum sa va relaxati si sa atingeti un sentiment zen (aproape) instantaneu

Este cunoscut faptul ca factorii de stres de astazi sunt multi. Potrivit unui raport al Asociatiei Psihologice Americane (APA), nivelul de stres american creste pentru prima data in ultimii 10 ani. Si cunostinte comune: stresul cronic nu este sanatos – contribuie la o serie de probleme de sanatate, cum ar fi hipertensiunea arteriala si bolile de inima.

Numeroase studii au descoperit ca meditatia poate fi utila pentru ameliorarea anxietatii si reducerea stresului – poate chiar reduce riscul bolilor cardiovasculare. Dar chiar si cu dovezi crescande care sa sustina beneficiile sale pentru sanatate, lumina implicita a lumanarilor, timpul si spatiul sacru pe care oamenii cred ca trebuie sa inceapa o practica de meditatie pot fi putin descurajante.

Ati fi surprinsi de cat de rar respiram adanc si este un instrument puternic care va va impiedica in momentul prezent

Potrivit lui Light Watkins, expert in meditatie si autor al „Bliss More: How to Succes in Meditation”, tot ce ai nevoie cu adevarat pentru a medita este un loc unde sa stai cu o aparenta de sprijin pentru spate. „Oamenii adevarati care traiesc cu viata aglomerata pot medita cu succes pe canapeaua lor de sapte ani, in pat singur sau langa partenerul care sforaie, pe scaunul pasagerului masinii lor, la locul de munca, la masa din bucatarie, pe bancheta din spate in timpul unui drum calatorie, pe o banca de parc sau intr-un scaun de autobuz sau avion ”, a spus Watkins pentru NBC News BETTER. „Si asa ar trebui sa fie, pentru ca daca astepti sa te regasesti in varful unei stanci sau intr-o camera alba, putin mobilata, pentru a simti ca poti medita, vei medita doar sporadic,

Dupa cum se dovedeste, cu doar putina practica, va puteti relaxa aproape oriunde, oricand. „Este la fel de delicios sa cazi intr-o meditatie cand te simti fericit pe o perna cu iluminare usoara, asa cum stai la biroul tau la ora 14 chiar cand cafeaua de dimineata se epuizeaza”, spune Emily Fletcher, fondatoarea Ziva Meditation. in New York.

Deci, cum putem accesa aceasta liniste si liniste delicioasa in interior, cum ar fi, chiar acum? Atat Watkins, cat si Fletcher au impartasit cateva hack-uri de meditatie constiente pentru a incepe.

1. Incepeti sa exersati

Abilitatea de a medita oriunde, in orice moment, necesita doar o mica pregatire. Watkins va recomanda sa incepeti antrenamentul cu doar 15 – 20 de minute, la prima ora dimineata. „Asezati-va relativ vertical, dar spatele nu trebuie sa fie drept si umerii nu trebuie sa fie trase inapoi. La fel, mainile si picioarele ar trebui sa fie in largul lor si ar putea chiar sa va intindeti picioarele in fata, daca vi se pare mai confortabil ”, spune Watkins. „Mergem pentru confortul si confortul suprem aici.” Setati un cronometru si inchideti ochii.

2. Permiteti toate gandurile

Nu va faceti griji daca nu intrati instantaneu intr-o stare de fericita nirvana. Referindu-se la un studiu mentionat in cartea sa, Watkins spune ca gandurile sau distractiile nedorite sunt parte integranta a procesului de meditatie, iar cheia meditarii cu succes este sa ne amintim ca toate gandurile conteaza – chiar si cele care par aleatorii. Tehnica sa „USOARA” le aminteste meditatorilor sa nu incerce sa le controleze meditatiile. login.tiscali.cz



  • paypal
  • cazare eforie nord
  • monitorul de cluj
  • portalul instantelor
  • priwat24
  • irina rimes
  • hornbach
  • parking
  • porn
  • oferta lidl
  • ome tv
  • romania norvegia
  • dictionar german roman
  • semne de circulatie
  • liverpool
  • hero fiennes tiffin
  • sarbatorile de iarna
  • blat de tort
  • puzzle
  • loto polonia arhiva




3. Exerseaza ori de cate ori poti

Cu cat meditati mai consecvent, cu atat veti deveni mai atenti, spune Fletcher. “Fa-ti meditatiile ori de cate ori si oriunde le poti incadra. Zece minute este mai bine decat zero minute”, spune ea. Definita ca o stare de „intensificare” sau „constientizare completa”, atentia este considerata de Watkins ca fiind un „produs secundar” al meditatiei. Deci, cum iti poti da seama daca meditezi de fapt? In cartea sa, Watkins defineste meditatia ca permitandu-va luxul sa va ganditi la toate si la nimic in acelasi timp pana cand ajungeti la ceea ce el se refera la „mintea stabilita”, care este descrisa ca „scurgeri de timp aleatorii, imprevizibile sau decalaje intre ganduri, impreuna cu un sentiment usor pana la greu de uitare ”, similar cu acea stare de fuga pe care o experimentati cand incepeti sa va indepartati dupa ce ati citit in pat.

4. Trage-ti respiratia

Exercitiul de atentie preferat de Fletcher, numit Respirarea echilibranta sau respiratia alternativa a narii, este o incalzire a meditatiei care dureaza toate cele doua minute si se poate face oriunde, oricand. „Potentialul de relaxare al acestui stil de respiratie este ideal pentru a fi folosit intre intalniri sau in drum spre a-ti intalni socrii”, spune ea. „Ajuta la echilibrarea emisferelor stanga si dreapta ale creierului si are efecte energizante si calmante imediate.” Nici macar nu ai timp pentru asta? Ea recomanda ceea ce numeste „Respiratia 2X” – respirati pentru doua numere prin nari si iesiti prin gura timp de patru numere. „Ati fi surprinsa de cat de rar respiram adanc si este un instrument puternic care va va impiedica in momentul prezent”, spune ea.

Watkins defineste meditatia ca permitandu-va luxul sa va ganditi la toate si la nimic in acelasi timp pana cand ajungeti la ceea ce el se refera la „mintea stabilita”.

5. Simtiti momentul in care va aflati

O tehnica zen rapida utilizata de Fletcher, numita „Veniti la simturile voastre”, poate fi realizata cu usurinta pe un metrou, autobuz sau oriunde. Pur si simplu implica inchiderea ochilor si acordarea la ceea ce experimenteaza fiecare dintre simturile voastre in aici si acum, cate un simt la un moment dat.

In afara de Fletcher si Watkins, exista multi profesori de meditatie din lume, fiecare cu o abordare diferita a meditatiei. Nu exista o modalitate corecta de a o face – doar ceea ce ti se pare potrivit. La urma urmei, nu este nevoie de prea mult efort pentru a te simti bine la „om”.

SFATURI MAI MULTE PENTRU STRES

  • Un ritual zilnic care va va ajuta sa va dezstranati
  • Cum sa revii de la „tulburarea de stres principala”
  • De ce simplul fapt de a fi in natura te ajuta sa te dezinstalezi

Vrei mai multe sfaturi ca acestea? NBC News BETTER este obsedat de gasirea unor modalitati mai usoare, mai sanatoase si mai inteligente de a trai. Inscrieti-va la newsletter-ul nostru si urmati-ne pe Facebook, Twitter si Instagram.