Recenzie „Nomadland”: The Unsettled Americans

Frances McDormand da drumul in portretul intim si expansiv al lui Chloe Zhao despre vietile itinerante.

Video

transcriere

transcriere

„Nomadland” | Anatomia unei scene

Regizorul Chloe Zhao povesteste o scena din filmul ei cu Frances McDormand si David Strathairn.

Buna, sunt Chloe Zhao. Sunt scriitor, regizor, editor si unul dintre producatorii „Nomadland”. „Buna, te pot ajuta?” Aceasta scena a fost filmata in Parcul National Badlands, unde Fern face o tabara de vara. Aceasta este o situatie in care amestecam actori profesionisti si neprofesionisti. Exista doi actori in scena. Exista Fern jucata de Frances McDormand. Apoi, Dave este interpretat de David Strathairn: „Va fi foarte interesant”. Unii dintre oamenii care joaca turistii sunt de fapt turisti in Parcul National. Singurul lucru despre care cred ca este interesant de vorbit in aceasta scena este ca totul este scenariu si pus in scena. Dar prin casting, cinematografie si montaj, obiectivul nostru este sa va facem sa va simtiti de parca acest lucru se intampla cu adevarat. De parca ar fi aparut si improvizat totul. Momentul zilei este foarte important in filmarea unei scene de acest gen in Badlands. Textura rocilor din Badlands arata foarte diferit, culorile pe tot parcursul zilei. Asa ca ultimele 25 de minute cand soarele merge deja in spatele stancilor. A fost una dintre cele mai intense agitatii orare magice din film. Fran are un limbaj al corpului atat de interesant pe care il iubesc, incat am vrut sa-l aducem in Fern. Imi aminteste de Buster Keaton sau Chaplin. Iti place doar sa vezi cum merge si alearga si interactioneaza cu spatiul. Si cred ca ii aduce un pic de umor. Frances este cea care a venit cu acei adidasi albi pe care ii purta. „Gasiti ceva interesant?” „Stanci!” Si apoi are aceste sosete mici roz, aproape ca un copil care se pierde. Este pentru prima data cand imbratiseaza cu adevarat calatoria. Si bucurandu-se de explorare. Asa ca in aceasta scena exploreaza, dar a pierdut si ea in acelasi timp.

Regizorul Chloe Zhao povesteste o scena din filmul ei cu Frances McDormand si David Strathairn. CreditCredit … Searchlight Pictures

Publicat la 18 februarie 2021 Actualizat la 26 aprilie 2021

Nomadland
Regizat de Chloe Zhao
Drama
R
1h 48m

[Urmariti acoperirea live a premiilor Oscar 2021. ]

„Oamenii doresc sa fie stabiliti”, a scris Ralph Waldo Emerson. „Doar in masura in care sunt nelinistiti, exista vreo speranta pentru ei.” Aceasta tensiune dintre stabilitate si dezradacinare, intre consolarile iluzorii ale casei si momeala riscanta a drumului deschis, se afla in centrul „Nomadlandului”, a treia trasatura expansiva si intima a lui Chloe Zhao.

Bazat pe cartea plina de viata, cu acelasi nume, a lui Jessica Bruder, „Nomadland” o are in rolurile principale pe Frances McDormand in rolul Fern, un fost rezident fictiv dintr-un loc anterior real. Filmul incepe cu sfarsitul Imperiului, Nev., Un oras al companiei care a disparut oficial la sfarsitul anului 2010, dupa inchiderea minei locale de gips si a fabricii Sheetrock. Fern, o vaduva, se indreapta spre autostrada intr-o duba alba pe care o boteaza cu numele Vanguard si o personalizeaza cu o alcova de dormit, o zona de gatit si un spatiu de depozitare pentru cateva suveniruri din viata ei anterioara. Fern si Vanguard se alatura unui trib imprastiat, dispersat – o subcultura si o miscare literala a americanilor itineranti si a vehiculelor lor, o natiune nedezvoltata in granitele SUA

Cartea lui Bruder, care se desfasoara in urma Marii recesiuni, subliniaza rasturnarea economica si dislocarea sociala care ii determina pe oameni ca Fern – de varsta mijlocie si mai in varsta; clasa mijlocie, mai mult sau mai putin – pe drum. Luptandu-se de somaj, casatorii rupte, pensii pierdute si prabusirea valorilor casei, lucreaza ore lungi in depozitele Amazon in timpul sarbatorilor de iarna si perioadele prost platite in parcurile nationale in lunile de vara. Sunt dezlantuiti, dar si disperati, stransi de inegalitatile in crestere si de o plasa de siguranta sfasiata. startupmatcher.com

Zhao indeparteaza o parte din aceasta critica sociala, concentrandu-se pe detaliile practice ale vietii vagabonze si pe calitatile personale – rezistenta, solidaritatea, economisirea – adeptilor sai. Cu exceptia McDormand si a altor cativa, aproape toti oamenii din „Nomadland” joaca versiuni ale lor, facand tranzitia usor magica de la pagina non-fictiune la ecranul nedocumentar. Printre acestia se numara Bob Wells, mentorul cu barba magnifica pentru legiuni de locuitori ai vanelor, care ii convoaca la un conclav anual – partial festival cultural, partial seminar de auto-ajutor – in Quartzsite, Ariz .

• banda de alergat
  • volvo xc90
  • amazon
  • rezultate synevo
  • elicitatie
  • can i run it
  • un
  • papanasi
  • superbet verificare bilet
  • hqporner
  • roxen
  • descrieri poze
  • andreea antonescu
  • horoscop leu
  • detrical
  • filme online biz
  • ramona olaru
  • queen elizabeth
  • olch
  • banca transilvania

; Swankie, un caiac curajos, rezolvator de probleme si iubitor de natura; si Linda May, o figura centrala din cartea lui Bruder, care aproape fura filmul ca fiind cea mai buna prietena a lui Fern.

Prietenia si singuratatea sunt polii intre care oscileaza filmul lui Zhao. Are o structura slaba, episodica si o stare de duritate subevaluata, care se potriveste cu etosul pe care il exploreaza. Zhao, care a editat „Nomadland” pe langa scriere si regie, uneori zaboveste peste peisaje maiestuoase occidentale si uneori taie rapid de la un detaliu la altul. La fel ca in „The Rider”, filmul ei din 2018 despre un cowboy rodeo din Dakota de Sud, este atenta la interactiunea dintre emotia umana si geografie, la modul in care spatiul, lumina si vantul dezvaluie caracterul.

Frances McDormand in filmul „Nomadland” al lui Chloe Zhao, in care impartaseste ecranul cu mai multi actori neprofesionisti si calatori in furgoneta din viata reala.Credit … Joshua Richards / Searchlight Pictures

Ea surprinde ocupatia si oboseala zilelor lui Fern – ore lungi la volan sau la un loc de munca; perturbari cauzate de vreme, conflicte interpersonale sau probleme cu vehiculul – fara a va grabi sau a trage. „Nomadland” este rabdator, plin de compasiune si deschis, motivat de un impuls de ratacire si observare, mai degraba decat de a judeca sau explica.

Fern, descoperim in cele din urma, are o sora (Melissa Smith), care o ajuta sa iasa dintr-un blocaj si o lauda ca fiind „cel mai curajos si mai cinstit” membru al familiei lor. Credem aceste cuvinte pentru ca se aplica si lui McDormand, a carui greutate, empatie si disciplina nu au fost niciodata atat de puternice. Nu vreau sa sugerez ca aceasta este o prezentare a cererii de premii a tehnicii de actorie, imitarea bravura a unei vedete de cinema a unei persoane obisnuite. Dimpotriva. O mare parte din ceea ce face McDormand este sa asculte, oferind sprijin moral si emotional actorilor neprofesionisti in timp ce isi spun povestile. Abilitatea si sensibilitatea ei va ajuta sa va convinga ca ceea ce vedeti nu este doar realist, ci adevarat.

Ceea ce ma aduce, oarecum fara tragere de inima, la David Strathairn, care joaca rolul unui coleg ratacitor pe nume Dave. Este un tip bland, cu parul argintiu, care ii atrage atentia lui Fern si incearca cu blandete sa-i castige afectiunea. Incercarile sale de a fi de ajutor sunt stangace si nu sunt intotdeauna bine judecate – el ii ofera o punga de betisoare de lemn dulce atunci cand vrea ea un pachet de tigari – si, desi lui Fern ii place destul de bine, sentimentele ei sunt categoric amestecate.

Si al meu. Straitharn este un actor minunat si o prezenta masculina intriganta, netoxica, dar faptul ca stii ca de indata ce il vezi este o problema. Prima noastra privire asupra lui Dave, care se concentreaza in spatele unei cutii de deschizatoare de conserve la o intalnire de schimb improvizata, este aproape de un spoiler. Marele orizont al povestii lui Fern ameninta brusc sa se contracte intr-un complot. El promite – sau ameninta – ca o naratiune familiara il va depasi atat pe Fern, cat si pe film.

Zhao a scris, a regizat si a editat filmul, uneori zabovind peste peisaje maiestuoase si uneori folosind taieturi rapide. Credit … Searchlight Pictures

Intr-o anumita masura, „Nomadland” doreste sa fie stabilit – vrea nu neaparat sa-si domesticeasca eroina, ci cel putin sa-si indrepte calatoria intr-un arc mai mult sau mai putin previzibil. In acelasi timp si intr-un spirit emersonian fin, filmul se razvrateste impotriva propriilor sale impulsuri conventionale, gravitand spre o idee de experienta care este mai complicata, mai deschisa, mai contradictorie decat ceea ce majoritatea filmelor americane sunt dispuse sa permita.

Viziunea lui Zhao asupra Occidentului include formatiuni stancoase uluitoare, paduri stravechi si privelisti largi ale desertului – precum si parcari inghetate, locuri de campare imprastiate cu gunoi si locuri de munca cavernoase, fara suflet. Pe fundalul Badlands sau al unui centru de implinire Amazon, o persoana se poate reduce la aproape nimic. Existenta nomada este o recunoastere a impermanentei umane si un protest impotriva ei.

Fern si prietenii ei sunt uniti atat de experienta pierderii, cat si de spiritul aventurii. Multe dintre povestile pe care le impartasesc sunt pline de durere. Este greu sa descrii amestecul de tristete, mirare si recunostinta pe care il simti in compania lor – in compania lui Fern si prin ochii si urechile ei. Este ca si cum ai descoperi o tara noua, pe care ai vrea sa o vizitezi de mai multe ori. demodrop.com

Nomadland

Rated R. Traind dur si vorbind si asa. Durata: 1 ora 48 minute. In teatre si pe Hulu. Va rugam sa consultati liniile directoare prezentate de Centrele pentru Controlul si Prevenirea Bolilor inainte de a viziona filme in cinematografe.