24 de obiceiuri usoare pe care psihologii le-au legat de sanatate si fericire

Piete americane Se incarca … HMS

Actualizat

2019-03-18T14: 34: 00Z

Vrei sa fii mai fericit? Incercati sa lucrati cu niste obiceiuri usoare in rutina dvs. Shutterstock

  • Exista modalitati legate de stiinta pentru a fi mai fericiti si mai sanatosi. Si nu sunt atat de greu de facut.
  • Anuntarea sentimentelor si privirea stelelor sunt modalitati usoare de a va ridica spiritul. Iata 22 de alte modalitati usoare de a-ti stimula starea de spirit pe care jura psihologii si oamenii de stiinta sociali.
  • Accesati pagina de start a Business Insider pentru mai multe povesti.

Cu totii ne straduim sa fim fericiti si sanatosi.

Potrivit psihologilor, exista o serie de lucruri mici pe care le puteti face, care vor avea un impact mare asupra bunastarii dumneavoastra generale.

Ar putea fi citirea unei povesti de aventura, pastrarea unui jurnal de recunostinta sau chiar privirea la stele intr-o noapte senina.

Dar fericirea este ceva la care trebuie sa lucram cu totii. 

Iata cateva dintre lucrurile pe care psihologii si cercetatorii in stiinte sociale le-au gasit care au puterea de a va ridica spiritele si de a le mentine la inaltime. 

Noteaza 3 lucruri pentru care esti recunoscator.

Flickr / daniel sandoval

Tinerea la curent cu lucrurile pe care te simti norocos sa le ai in viata ta este o modalitate excelenta de a-ti stimula starea de spirit.

Intr-un studiu recent realizat de psihologi de la UC Davis, cercetatorii au avut 3 grupuri de voluntari care pastreaza jurnale saptamanale concentrate pe un singur subiect. In timp ce un grup a scris despre evenimente majore care s-au intamplat in acea saptamana, al doilea grup a scris despre probleme pe care le-au experimentat, iar ultimul grup a scris despre lucruri pentru care au fost recunoscatori.

Zece saptamani mai tarziu, cei din grupul jurnalului de recunostinta au raportat ca se simt mai optimisti si mai multumiti de viata lor decat cei din oricare dintre celelalte grupuri si au raportat mai putine simptome fizice de disconfort, de la nasuri curgatoare la dureri de cap.

Medita.

AMC

Nu trebuie sa fii Don Draper pentru a profita de unele linisti si pace.

Studii multiple sugereaza ca meditarea – concentrandu-se cu atentie si liniste asupra prezentului pentru perioade stabilite de timp – poate ajuta la diminuarea sentimentelor de depresie si anxietate. Cercetarile efectuate pe meditori pe termen lung – calugarii budisti, de exemplu – arata ca creierul acestor oameni are zone bine dezvoltate, care ar putea fi legate de constientizarea sporita si controlul emotional. Desi este posibil ca persoanele cu astfel de creiere sa fie mai predispuse sa mediteze in primul rand, alte studii arata ca persoanele care finalizeaza un program de meditatie tind sa arate schimbari ale creierului legate de constiinta de sine, perspectiva si memoria.

Cititi o poveste de aventura.

Lisa Omarali / flickr

Este posibil sa puteti obtine beneficiile unei experiente uimitoare doar citind despre cea a altcuiva. Un mic studiu din 2012 a constatat ca, chiar si atunci cand oamenii citesc pur si simplu despre experienta uimitoare a altcuiva, erau mai multumiti, mai putin stresati si mai dispusi sa-si ofere timpul pentru a-i ajuta pe ceilalti in comparatie cu oamenii carora li s-a aratat pur si simplu ceva care ii facea sa se simta fericiti .

Iesi afara.

Wildebeast1 / flickr

Stresat? Mergeti spre o padure. Un studiu a constatat ca un grup de studenti trimisi in copaci timp de doua nopti avea niveluri mai scazute de cortizol – un hormon folosit adesea ca marker pentru stres – decat cei care au petrecut aceleasi doua nopti intr-un oras.

Intr-un alt studiu, cercetatorii au descoperit o scadere atat a ritmului cardiac, cat si a nivelului de cortizol la persoanele din padure in comparatie cu cele din zonele urbane. „Starile stresante pot fi ameliorate prin terapia padurilor”, au scris cercetatorii in lucrarea lor.

Mergeti la o plimbare prin natura.

Flickr / pfly

Daca traiti intr-un oras mare va face sa va simtiti putin in jos, exista vesti bune: o scurta plimbare in natura ar putea fi tot ce trebuie pentru a alunga aceste ganduri negative.

Cel putin asta este constatarea unui nou studiu publicat luna trecuta.

In studiu, un grup de 38 de californieni din nord (18 femei si 20 de barbati) au fost impartiti in doua grupuri – unul care a facut o plimbare de 90 de minute in natura si altul care a facut acelasi mers in oras. Plimbatorii in natura au raportat ca au avut mai putine ganduri negative despre ei insisi dupa plimbare decat inainte de plimbare, in timp ce plimbatorii urbani nu au raportat nicio schimbare.

Mai mult, scanarile cerebrale fMRI au scos la iveala o activitate mai redusa in cortexul prefrontal subgenual (sgPFC), o regiune a creierului care poate juca un rol cheie in unele tulburari de dispozitie si care a fost legata de modele de gandire negativa, potrivit studiului. Cei care au plecat in plimbarea urbana nu au prezentat niciunul dintre aceste beneficii, a constatat studiul.

Participa la activitati culturale.

Jemal Countess / Getty Images

Vizitarea unui muzeu sau vizionarea unui concert este inca un alt mod de a-ti stimula starea de spirit. Un studiu care a examinat anxietatea, depresia si satisfactia vietii a peste 50.000 de adulti din Norvegia a oferit o legatura interesanta: persoanele care au participat la mai multe activitati culturale, cum ar fi participarea la o piesa de teatru sau aderarea la un club, au raportat niveluri mai scazute de anxietate si depresie, precum si o satisfactie mai mare cu calitatea lor generala de viata. Asa ca iesi acolo si participa!

Asculta cantece triste.

Flickr / Garry Knight

Fericirea este cu totul subiectiva, ceea ce inseamna ca ceea ce face o persoana fericita ar putea afecta pe altcineva in mod diferit. Cu toate acestea, ascultarea de muzica trista pare a fi o activitate obisnuita care a fost legata de fericirea crescuta pe tot globul.

Intr-un studiu care a analizat 772 de persoane din emisfera estica si vestica, cercetatorii au descoperit ca ascultarea muzicii triste genereaza „efecte emotionale benefice, cum ar fi reglarea emotiei si starii de spirit negative, precum si consolare”, scriu cercetatorii in lucrarea lor.

Stabiliti obiective specifice pe care stiti ca le puteti atinge.

Jorge Quinteros pe Flickr

Daca sunteti unul dintre acei oameni carora le place sa faca liste de sarcini in mod regulat, atunci ascultati cu atentie: cand va stabiliti obiectivele, este mai bine sa fiti specifici si sa stabiliti obiective pe care stiti ca le puteti atinge. De exemplu, in loc sa stabiliti un obiectiv precum „salvati mediul”, incercati sa reciclati mai mult.

Aceste doua exemple au fost testate pe un grup de 127 de voluntari intr-un studiu publicat anul trecut. Primului grup li s-au oferit o serie de obiective specifice, cum ar fi „cresterea reciclarii”, in timp ce al doilea grup a avut obiective mai largi precum „salvarea mediului.” Chiar daca al doilea grup a indeplinit aceleasi sarcini ca primul grup, oamenii din al doilea grup au raportat Oamenii din al doilea grup au raportat, de asemenea, un sentiment general mai mic de fericire personala de la indeplinirea obiectivului lor, relateaza oamenii de stiinta.

Noteaza-ti sentimentele.

Flickr / Christian Gonzalez

Ai auzit vreodata pe cineva spunand: „Daca esti suparat pe cineva, scrie-i o scrisoare si nu o trimiteti”? Desi asta ar putea parea o pierdere de timp, stiinta dezvaluie ca inregistrarea sentimentelor tale este excelenta pentru clarificarea gandurilor, rezolvarea problemelor mai eficient, ameliorarea stresului si multe altele. O echipa de psihologi s-a lovit recent de un motiv neurologic din spatele motivului pentru care acest simplu act ne-ar putea ajuta sa depasim o anumita suferinta emotionala.

Cercetatorii au studiat scanarile cerebrale ale voluntarilor care au inregistrat o experienta emotionala timp de 20 de minute pe zi timp de 4 sedinte. Apoi au comparat scanarile cerebrale cu voluntarii care au scris o experienta neutra pentru aceeasi perioada de timp. Scanarile cerebrale din primul grup au aratat activitate neuronala intr-o parte a creierului responsabila de diminuarea sentimentelor emotionale puternice, sugerand ca actul de inregistrare a experientei lor i-a calmat. Aceeasi activitate neuronala a fost absenta la voluntarii care au inregistrat o experienta neutra.

Cheltuiti bani pe altii, nu pe voi insiva.

Flickr / 72153088 @ N08

Cand ati avut o zi foarte proasta, s-ar putea sa aveti dorinta de a merge sa cumparati mancarea dvs. preferata de confort sau, in cele din urma, sa cumparati acea pereche de pantofi pe care i-ati observat in ultimele trei luni. Cu toate acestea, cercetarile arata ca te vei simti mai fericit daca cheltuiesti acei bani pe altcineva in loc de tine.

Caz de caz: un studiu din 2008 a oferit 46 de voluntari un plic cu bani in care jumatate au fost instruiti sa cheltuiasca banii pe ei insisi, iar cealalta jumatate a pus banii pentru o donatie caritabila sau un cadou pentru cineva pe care il cunosteau. Voluntarii si-au inregistrat nivelul de fericire inainte de a primi plicul si dupa ce au cheltuit banii pana la sfarsitul aceleiasi zile.

Destul de sigur, cercetatorii au descoperit ca cei care si-au cheltuit banii pentru altii au avut un nivel de fericire mai mare decat cei care au cheltuit banii pe ei insisi. ugrowfood.com

Voluntar.

Getty Images / Imeh Akpanudosen

S-ar putea sa sune contraintuitiv, dar una dintre principalele modalitati prin care poti avea grija de tine este sa ai grija de ceilalti.



  • femei singure pentru prietenie
  • femei mature goale
  • escorte squirt
  • femei ce fac sex cu animale
  • fdating.ro
  • kemeny porno
  • escorte .ro
  • barbati singuri peste 60 ani
  • curve severin
  • laura cosoi porno
  • femei cauta barbati
  • femei sex cu caini
  • chat adulti
  • fete goale
  • romaniaporno
  • matrimoniale pentru casatorie
  • filme porno cu alina chivulescu
  • excorte
  • primaria beresti meria
  • filme porno de epoca




Intr-o recenzie recenta a 40 de studii efectuate in ultimii 20 de ani, cercetatorii au descoperit ca o activitate a fost mult mai importanta decat restul pentru stimularea sanatatii psihologice: voluntariatul. Aceasta activitate, au raportat cercetatorii, a fost descoperita la multi voluntari ca fiind legata de un risc redus de depresie, o cantitate mai mare de satisfactie generala si chiar un risc redus de deces din cauza unei boli fizice ca o consecinta a suferintei mentale.

Fa-ti timp pentru prieteni.

afu007 pe Flickr

Petrecerea timpului cu prietenii poate promova o fericire mai mare decat petrecerea timpului cu familia, cel putin conform unui studiu recent. 

Pentru studiu, cercetatorii au folosit o aplicatie numita aplicatia Mappiness pentru a determina cat de fericiti erau oamenii cand erau cu prietenii, parintii si copiii lor.

Aplicatia a trimis alerte intrebandu-le oamenilor cat de fericiti s-au simtit – pe o scara de 11 puncte de la „deloc” la „extrem” – pe tot parcursul zilei. Analizand peste 3 milioane de trimiteri de la peste 50.000 de voluntari, cercetatorii au descoperit ca oamenii au experimentat, in medie, o crestere de 8% a fericirii atunci cand erau cu prietenii, comparativ cu o crestere de 1,4% la parinti si doar o crestere de 0,7% cand erau cu copiii lor.

Zambeste mai mult.

Presedintele american Barack Obama zambeste in timp ce participa la Summitul catolic-evanghelic de conducere privind depasirea saraciei la Universitatea Georgetown din Washington, 12 mai 2015. REUTERS / Kevin Lamarque

S-ar putea sa nu fie o surpriza faptul ca zambetul va poate face sa va simtiti mai fericiti. Dar important este ca zambetul trebuie sa fie sincer, nu poate fi falsificat. Daca il falsificati, s-ar putea chiar sa va faceti mai nefericiti, potrivit unui studiu din 2011. 

Studiul a examinat un grup de soferi de autobuze urbane pe o perioada de doua saptamani. Au descoperit ca angajatii care au pus un zambet fals pentru slujba erau intr-o dispozitie mai proasta pana la sfarsitul zilei, comparativ cu momentul in care a inceput tura lor. Dar soferii care zambesc cu adevarat ca urmare a gandurilor pozitive aveau de fapt o dispozitie mai buna pana la sfarsitul zilei. Asadar, atunci cand zambesti, asigura-te ca zambesti asa cum spui!

Nu tineti resentimente.

Jessica Lucia pe Flickr

Un lucru este sa te suparesti din cauza unei nedreptati pe care ai suferit-o din mana altcuiva, dar altceva este sa te tii de aceasta emotie pe termen lung. Asta se numeste a avea ranchiuna si te poate consuma cu usurinta daca nu esti atent.

Motivul pentru care acest lucru este atat de rau pentru fericirea ta este ca emotiile negative asociate cu resentimente lasa in cele din urma locul resentimentelor si gandurilor de razbunare. La randul sau, acest lucru lasa putin loc in repertoriul dvs. emotional pentru orice altceva, cum ar fi fericirea, potrivit Clinicii Mayo. Mai mult decat atat, decenii de cercetare au legat acest act simplu de o sanatate generala a inimii mai buna, mai putin stres psihologic, capacitate fizica imbunatatita si o viata mai lunga.

De aceea, este intotdeauna mai bine sa ierti si sa mergi mai departe decat sa te tii de ranjet. 

Faceti cantitatea potrivita de sex.

Vasiliy Koval / Shutterstock

Daca aveti o memorie buna, s-ar putea sa va amintiti de un anumit studiu din 2004 care spunea ca cresterea volumului de relatii sexuale de la o data pe luna la o data pe saptamana va va oferi aceeasi cantitate de fericire ca si primirea unui supliment de 50.000 de dolari in banca!

Atentie: mai mult sex nu inseamna neaparat mai multa fericire, potrivit unui raport publicat anul acesta. Cercetatorii celui mai recent studiu au descoperit ca cuplurile care au avut mai multe relatii sexuale, deoarece li s-a cerut studiul, au raportat ca sexul nu a fost placut si nu le-a facut mai fericiti.

Prin urmare, sexul va duce la fericire numai atunci cand cuplul o are dintr-un motiv semnificativ, concluzioneaza cercetatorii. Deci, indiferent daca este o data pe saptamana sau o data pe luna, frecventa este mai putin importanta decat scopul din spatele actului.  

Fii si optimist si realist.

Val Kilmer, stanga, joaca rolul unui geniu incomod in „Geniul real” din 1985. Poze Tristar

Persoanele care au atitudine pozitiva de optimisti asociate cu perspectiva rationala a realistilor tind sa fie mai reusite si mai fericite, potrivit psihologului Sophia Chou.

Asta pentru ca asa-numitii „optimisti realisti” au amestecul perfect de tipuri de personalitate pentru a reusi. Spre deosebire de idealisti, acestia sunt dispusi sa infrunte situatii provocatoare cu o viziune clara asupra realitatii, dar vor folosi creativitatea si o perspectiva pozitiva pentru a incerca sa-si iasa din problema.

Murdareste-ti mainile.

Serviciul de conservare a resurselor naturale Campania pentru sanatatea solului

Respirarea mirosului de murdarie va poate ridica spiritul, potrivit unui studiu care a constatat ca o bacterie frecvent intalnita in sol produce efecte similare cu medicamentele antidepresive.

Bacteriile inofensive,  Mycobacterium vaccae, au  stimulat eliberarea serotoninei in creier dupa ce a fost injectata la soareci. Nivelurile scazute de serotonina sunt cauzele depresiei la oameni.

Intr-un test uman, pacientii cu cancer au raportat cresteri ale calitatii vietii atunci cand au fost tratati cu bacterii.

Descoperirile „ne lasa sa ne intrebam daca nu ar trebui sa petrecem cu totii mai mult timp jucandu-ne in pamant”, a declarat autorul principal Chris Lowry de la Universitatea din Bristol din Anglia intr-un comunicat.

Mancati pranzul pe plaja.

Amanda Macias / Business Insider

Sa mananci masa de pranz la biroul tau poate fi un adevarat consumator, relateaza oamenii de stiinta de la Universitatea din Sussex, care au masurat fericirea angajatilor dupa ce au luat masa in diferite locatii. 

Rezultatele au aratat ca lucratorii erau mai fericiti de munca lor cand mancau pranzul pe plaja si mai putin fericiti de munca cand mancau la biroul lor.

Iesirea afara la soare a fost esentiala pentru evitarea mizeriilor – oamenii care mancau in parcuri aveau o atitudine mai pozitiva cu privire la slujbele lor decat cei care se sfaramau la un restaurant sau acasa. 

A face exercitii fizice.

Milana Dudieva pozeaza pentru o fotografie in timpul unei sesiuni de antrenament UFC la Wing Chun Gym pe 19 august 2014 in Hong Kong. Getty Images / Anthony Kwan

Exercitiul este dovedit ca mareste substantele chimice care se simt bine in creier, reduc hormonii stresului si amelioreaza depresia si anxietatea conform Happify, un site web si o aplicatie care ofera jocuri bazate pe psihologie pentru a va creste fericirea.

Si puteti realiza aceste schimbari pozitive in doar cateva minute. Cercetatorii de la Universitatea din Vermont au descoperit ca chiar si  doar 20 de minute de miscare va pot oferi aceste beneficii de stimulare a dispozitiei pana la 12 ore dupa aceea! Mai mult, oamenii activi sunt mai fericiti si mai multumiti de viata lor.

Durata si locatia antrenamentului dvs. afecteaza, de asemenea, cat de fericit va simtiti dupa aceea. Deci, verificati cum sa va atingeti punctul maxim de fericire maxima.

Stapaneste o abilitate.

stuartpilbrow pe Flickr

Muncind din greu pentru a imbunatati o abilitate sau abilitate, cum ar fi invatarea modului de a conduce sau rezolvarea unei probleme de matematica, poate creste stresul pe termen scurt, dar ii face pe oameni sa se simta fericiti si sa se multumeasca cu viata lor pe termen lung, a raportat un studiu din 2009 .

“Oamenii renunta adesea la obiectivele lor, deoarece sunt stresanti, dar am constatat ca exista beneficii la sfarsitul zilei de a invata sa faci ceva bine. Si ceea ce este frapant este ca nu trebuie sa iti atingi obiectivul pentru a vedea beneficiile spre fericirea si bunastarea ta “, a spus co-autorul Ryan Howell intr-o declaratie.

Fii rabdator. Fericirea tinde sa creasca odata cu inaintarea in varsta.

Doi oameni in varsta stau pe o banca in timp ce privesc un parasailor in timpul unei zile insorite de vara in Nisa, sud-estul Frantei, REUTERS / Eric Gaillard

Cand vine vorba de fericire, persoanele in varsta par sa stie ceva ce restul dintre noi nu stiu, deoarece o serie de studii au constatat ca persoanele in varsta tind sa fie unele dintre cele mai fericite persoane din jur. 

De ce este acest lucru, totusi, este inca un mister pentru oamenii de stiinta, deoarece acestia nu au gasit inca ce anume provoaca aceasta fericire. Sansele sunt, sunt o serie de lucruri: un studiu din 2013 a sugerat ca motivul este ca persoanele in varsta sunt mai experimentate si, prin urmare, sunt mai bune in gestionarea emotiilor negative, cum ar fi furia si anxietatea. Dar un alt studiu, mai recent, a raportat ca cauza este ca persoanele in varsta au mai multa incredere, ceea ce vine cu o serie de beneficii psihologice sanatoase care duc la fericire.

Oricare ar fi motivul, daca nu esti fericit acum, poti fi sigur ca sansele tale de fericire in viitor sunt bune.

Incarcare Ceva se incarca. www.usalertscam.com

Mai multe: Fericirea Psihologie Comportamentul Starea de spirit

Pictograma Chevron Indica o sectiune sau un meniu extensibil, sau uneori optiuni de navigare anterioare / urmatoare.

Pictograma afacere O pictograma in forma de fulger.

Pentru dumneavoastra