Daca ati luat vreodata o dieta de cateva luni, s-ar putea sa fi observat ca in timp nu aveti nevoie de atat de multa hrana pentru a va satura. Pe de alta parte, daca ati mancat portii mai mari mai recent, este posibil sa fi observat ca pofta de mancare este mai mare si aveti nevoie de mai multa mancare pentru a va simti plini.

Dar dimensiunea stomacului nostru se schimba cu adevarat in functie de cat (si ce) mancam? Sau exista alti factori in joc aici?

„Stomacul tau se antreneaza de fiecare data cand ai o masa, se intinde si se contracta in mod repetat pe tot parcursul zilei”, a declarat dieteticianul Kaitlyn Bruschi pentru The Huffington Post Australia.

„Daca mancam frecvent mese mari, atunci stomacul nostru va incepe in cele din urma sa-si piarda tonul, ceea ce inseamna ca este nevoie de mai multe alimente pentru a ne umple.

“Aceasta masura este cunoscuta sub numele de capacitatea noastra stomacala. Ganditi-va la ea ca la un balon – prima data cand incercati sa o aruncati in aer trebuie sa folositi o respiratie mare si multa forta. Lasand aerul sa iasa si suflandu-l din nou, va fi mai usor de umflat. Nu dimensiunea balonului se schimba, ci capacitatea sa de a se intinde si de a mentine un volum mai mare. La fel cu stomacul tau. “

Getty

In timp ce dimensiunea reala a stomacului nostru nu se schimba, cercetarile arata ca capacitatea acestuia variaza in functie de obiceiurile noastre alimentare. Acest lucru nu inseamna neaparat, totusi, ca doar persoanele mai mari sau supraponderale au o capacitate stomacala mai mare.

“Prin consumul regulat de mese mici sau mari putem modifica anatomia stomacului nostru”, a spus Bruschi.

Ceea ce este interesant este ca vedem aceasta capacitate stomacala crescuta la persoanele cu greutate sanatoasa cu bulimie care raporteaza consumul regulat de exces, ceea ce sugereaza ca dimensiunea meselor noastre dicteaza capacitatea stomacului, mai degraba decat dimensiunea individului.

Una dintre cele mai bune strategii de reducere a capacitatii stomacului si a semnalelor de foame este practicarea atentiei – devenind mai in ton cu ceea ce ne spune corpul despre nivelurile noastre de foame.

Un alt factor in joc atunci cand vine vorba de capacitatea noastra stomacala sunt „hormonii foamei” care ne spun cand suntem flamanzi si plini. Interesant este ca, cu cat capacitatea noastra stomacala este mai mare, cu atat este nevoie de mai mult timp pentru ca hormonul „complet” sa se inregistreze in creierul nostru. app.rutv.me



  • vremea focsani
  • reallifecam
  • gmail cont
  • picrew
  • remi online
  • bogdan de la ploiesti
  • piscine
  • 9anime
  • monitorul de vrancea
  • reddit romania
  • audi a6
  • vegis
  • horoszkop
  • mouse
  • e-guvernare
  • mailyahoo
  • mulan
  • adele
  • isj arad
  • imgur




„Receptorii nervosi din peretele stomacului trimit semnale catre creier odata ce acesta a fost intins dincolo de un anumit punct – sugerat sa fie aproximativ 70 la suta din capacitatea stomacului”, a spus Bruschi pentru HuffPost Austalia. „Urmeaza sa urmeze ca persoanele cu o capacitate stomacala mai mare vor avea nevoie de mai multe alimente inainte ca stomacul sa ajunga la acest punct.

“Pe masura ce ne digeram mancarea si stomacul se micsoreaza la dimensiunea normala, incepe sa produca un hormon numit grelina. Acest hormon ii spune creierului ca ne este foame din nou.”

Desi nu putem modifica dimensiunea reala a stomacului nostru (fara o interventie chirurgicala restrictiva la stomac, cum ar fi imbricarea gastrica), Bruschi a spus ca este posibil sa reducem capacitatea stomacului nostru printr-o alimentatie atenta si o dieta sanatoasa.

Una dintre cele mai bune strategii de reducere a capacitatii stomacului si a semnalelor de foame este practicarea mindfulness – devenind mai in ton cu ceea ce corpul nostru ne spune despre nivelurile noastre de foame, a spus Bruschi.

„Pentru a deveni un consumator atent, trebuie sa mananci ca un critic de mancare. Dureaza aproximativ 20 de minute pentru ca semnalul de intindere sa ajunga de la stomac la creier pentru a ne opri din a manca, asa ca daca ne inghitim repede mesele, suntem mai predispusi sa manca prea mult.

“Eliminati distractiile si mancati incet, savurandu-va mancarea. Apreciati mirosul, textura si aspectul, mai degraba decat doar gustul.”

Concentrandu-ne pe portiuni mai mici, dar mai bogate in nutrienti, ne poate ajuta si la tonifierea stomacului din interior.

“Doar faceti acest lucru treptat, sau puteti primi niste dureri de foame serioase”, a explicat Bruschi.

„Ca intotdeauna, asigurati-va ca alegeti si alimente bogate in nutrienti – fructe, legume, proteine ​​slabe, lactate cu continut scazut de grasimi si carbohidrati din cereale integrale. Acest lucru va ajuta sa va atingeti capacitatea stomacului consumand in acelasi timp mai putine kilojoule comparativ cu o masa de dimensiuni similare de grasimi, zaharuri simple si alimente procesate.

“Legumele sunt grozave pentru acest proces, deoarece ne pot umple fara a adauga energie excesiva in ziua ta.”

Sunand la toti superfanii HuffPost!

Inscrieti-va pentru a deveni membru fondator si a contribui la modelarea urmatorului capitol al HuffPost