Filme | Recenzie „Crip Camp”: Dupa acele veri, nimic nu a mai fost la fel

Publicat pe 24 martie 2020 Actualizat pe 8 septembrie 2020

Crip Camp
Regizat de James Lebrecht, Nicole Newnham
Film documentar
R
1h 46m

Indiferent cat de mult iti amintesti cu drag de timpul petrecut in tabara de somn, este posibil ca experientele tale sa nu fi fost la fel de formative precum cele relatate in „Crip Camp: A Disability Revolution”, un documentar aflat pe Netflix. Filmul, regizat de un fost camper, Jim LeBrecht si Nicole Newnham, sustine ca o tabara de vara Catskills pentru persoanele cu dizabilitati a favorizat un sentiment de comunitate si creativitate care s-a alimentat direct in miscarea americana pentru drepturile persoanelor cu dizabilitati in anii 1970.

Tabara Jened, infiintata in 1951 si inchisa dupa vara anului 1977, pare, in multe privinte, ca orice alta tabara de vara din epoca iubirii libere, cu aruncari de vreme calda si argumente cu privire la mesele din sala de mese. Dar a fost, de asemenea, pentru multi dintre rulote, un loc in care puteau trai intr-o atmosfera libera cu altii care aveau un handicap si unde prieteniile pe care le cultivau le sporeau increderea.

Campingii Jened au avut aceeasi abordare de dragoste dura pe care ar avea-o copiii din orice tabara. Asa cum explica Lionel Je ‘Woodyard, fost consilier, „Nu ai fi ales sa fii intr-o echipa acasa, dar la Jened, trebuia sa te duci sa te bati”. Un afro-american de la Mobile, Alabama, Je ‘Woodyard isi aminteste ca a vazut similitudini in tratamentul negrilor din sud si evitarea persoanelor cu dizabilitati.

„Crip Camp” se bazeaza pe o filmare alb-negru contemporana extraordinara filmata de un colectiv numit People’s Video Theatre, pentru care participantii au fost invitati sa-si spuna parerea. Dar chiar mai mult decat acele videoclipuri cu activisti, „Crip Camp” se desfasoara dintr-o perspectiva a experientei traite. www.buscalonow.es Esecul de a recunoaste persoanele cu dizabilitati ca fiinte sexuale devine o tema recurenta.

• rochii de seara
  • aspirator robot
  • sorana cirstea
  • vremea buzau
  • huawei
  • hm
  • program pro tv azi
  • emaramures
  • ziua nationala
  • fsega sis
  • dolce sport
  • ceas smartwatch
  • liga 3
  • discord bot
  • olx bacau
  • maszol
  • leonardo da vinci
  • resurse crestine
  • epicgames
  • filme porno xxx

Denise Sherer Jacobson, care are o paralizie cerebrala, spune ca, ca adulta, i s-a indepartat un apendice sanatos, deoarece un chirurg nu a luat in considerare simptomele gonoreei.

Intr-adevar, in ciuda titlului filmului, scenele timpurii, concentrandu-se asupra taberei, se dovedesc a fi un fel de poveste de reunire a trupei pentru anii post-tabara, cand mai multi absolventi Jened au devenit activisti vizibili la nivel national si au fost relocati Berkeley, California. Judy Heumann a dat in judecata pentru discriminare la New York dupa ce i s-a refuzat licenta de a preda si a devenit lider la San Francisco in 504 Sit-In din 1977, cand activistii au cerut reglementari federale care sa garanteze drepturile civile pentru persoanele cu dizabilitati. (Heumann a fost si consilier special sub presedintele Barack Obama, care, alaturi de Michelle Obama, este unul dintre producatorii executivi ai acestui film.)

Newnham si LeBrecht jongleaza cu indemanare cu o mare distributie de personaje din trecut si prezent, realizand sarcina nu atat de usoara de a distinge toate personalitatile si de a construi o cantitate echitabila de suspans in relatarea lor aproape de zi cu zi a sitului. in. LeBrecht, care apare ca un cap de vorba (un proiectant de sunet de multa vreme, a contribuit si la mixarea audio a filmului), observa ca aceasta nu a fost o demonstratie obisnuita. Protestatarii au trebuit sa persiste fara acces la necesitati precum catetere sau ventilatoare de rezerva.

„Crip Camp” leaga in mod repetat luptele persoanelor cu dizabilitati de alte lupte pentru drepturile civile. Panterele Negre au adus mese calde pentru a-i tine pe protestatari hraniti. HolLynn D’Lil, un jurnalist care a devenit paraplegic dupa un accident rutier, spune ca schimbarea ei de perspectiva a invatat-o ca drepturile persoanelor cu dizabilitati sunt drepturi pentru toata lumea.

In cele din urma, „Crip Camp” are un mesaj universal: inspiratiile care incep in tinerete pot duce la rezultate radicale, care schimba lumea. La sfarsit, un numar de fosti camperi se reunesc pe site-ul actual al neprezentarii taberei. Ei vad ceva mai mult, la fel si tu.

Crip Camp: o revolutie a dizabilitatilor

Evaluat R. Discutie despre sex . www.clasificadosrosario.com.ar Durata: 1 ora 46 minute.