De Wesley Morris

4 martie 2020

Imi pare rau ca ne-am pierdut
Regizat de Ken Loach
Drama
1h 41m

Nu voi uita niciodata pledoaria care apare in „Ne pare rau ca ne-am dor de tine”. Este disperat, dar inutil. Viata continua, spun ei. La fel si piata globala. Daca comandati o perdea de dus sau scutece sau un telefon nou, probabil ca veti avea nevoie de ieri. Drama agitprop de brutal emotionanta a lui Ken Loach cere un gand sa fie crutat pentru sufletele anonime care lasa aceste lucruri. Perdeaua aceea de dus ar putea fi moartea lor.

La inceput este un film usor. Ricky Turner (Kris Hitchen) a facut munca guler albastru toata viata. Acum a terminat cu sefii respirati de gat, asa ca isi ia un loc de munca ca proprietar-sofer pentru o companie de livrare terta parte din Newcastle, in nordul Angliei. (Titlul se refera la acele etichete de usa pe care le obtineti atunci cand un pachet are nevoie de o semnatura si nu sunteti acasa.) Libertatea gigantica il atrage. Dar oricine il urmareste pe Ricky vorbind despre independenta fericita, in aceste scene de deschidere, poate deja sa simta vestea proasta in crestere – poate chiar inainte ca noul sau ne-sef, un mare vanata pe nume Maloney (Ross Brewster), sa-i spuna: „Ca tot aici , e alegerea ta.”

In primul rand, Ricky nu are camioneta care sa transporte coletele. Unul nou costa aproximativ 18.000 de dolari, iar el nu are acest tip de bani, nici macar pentru avansul de 1.200 de dolari. Cand isi imbratiseaza puternic sotia, Abby (Debbie Honeywood), pentru a vinde masina familiei de care depinde si ea pentru propria slujba, avand grija de persoanele cu dizabilitati, varstnici si bolnavi, simtiti ca filmul incepe pe o pista care, la la un moment dat, te face sa te enervezi, apoi gandeste-te sa-ti inchizi calitatea de membru Amazon Prime.

Cu exceptia faptului ca acesta este un film Loach si, alaturi de a fi unul dintre cei mai venerati si venerati regizori ai Pamantului, el este aproape fara pereche ca cineast, angajat in mod formidabil sa expuna pacatele salariilor noastre. Timp de sase decenii, lucrarile sale de film si televiziune – „Kes”, „Riff-Raff”, Ladybird, Ladybird ”,„ Numele meu este Joe ”,„ Il caut pe Eric ”,„ Eu, Daniel Blake ”- s-a uitat la lucrarile obisnuite oameni buni si, adesea, ce le costa munca respectiva. Stie ca e putin probabil sa anulezi ceva. Dar este al naibii de sigur ca vrea sa te gandesti mult la urmatoarea cumparare cu un singur clic.

Paul Laverty a scris multe dintre scenariile lui Loach, inclusiv acesta. El este in acord cu problemele de insamantare devreme, astfel incat acestea sa incolteasca mai tarziu. Angajarea lui Abby devine la fel de centrala in drama ca Ricky. Cu masina vanduta, trebuie sa ia autobuzul si, la fel ca sotul ei, lucreaza pentru un subcontractant care nu are nicio grija evidenta pentru umanitatea ei, cu atat mai putin cea a clientilor pe care ii trateaza cu caldura maxima si empatie eroica. Si ea lucreaza ore lungi si dificile si trebuie sa-si gestioneze familia si clientii din mers. Titlul ei este asistent medical; minunea performantei lui Honeywood este modul in care ea a luat termenul.

Turnerii au doi copii, un inger adolescent pe nume Liza Jane (Katie Proctor) si un punk mai in varsta, adolescent numit Seb (Rhys Stone), a carui arta de strada rebela agraveaza stresul gospodariei si pune in pericol capacitatea lui Ricky de a-si indeplini cotele de livrare implacabile. maniac-book.ru Loach stie sa-i indrume pe actori sa para adevarati, sa fie capabili de surpriza. Stone, de exemplu, isi actioneaza numele de familie, dar exista ceva moale si stiintific in acest tip care este mereu prezent.

• about:blank
  • cv model
  • ziua
  • f95zone
  • malinois
  • bibi
  • ca
  • juventus
  • loto polonia
  • tenet
  • verificare bilet superbet
  • doberman
  • saccsiv
  • rds
  • english to romanian
  • star wars
  • populatia romaniei
  • milf
  • magne b6
  • foodpanda

Si Hitchen se asigura ca iluziile, incapatanarea si luarea deciziilor neclintite ale lui Ricky nu se inclina niciodata in prostie. Este zgarcit, cu falci libere, putin cam nasol. Isi iubeste familia si echipa de fotbal (Man U, nu Newcastle, asa cum observa un destinatar de colet ingrozit).

In sensul acelor de ceasornic de la stanga, Hitchen, Debbie Honeywood, Rhys Stone si Proctor in rolul Turners, o familie britanica care incearca sa ajunga la capat. Credite … Zeitgeist Films

Actoria de aici netezeste aspectele blocate, vorbarete, neverosimil rumegatoare ale scrierii lui Laverty. De exemplu, cand Ricky si Abby stau treji si discutau problemele lor. Exista o ordine in aceasta scena care simte mai mult scenariu decat intimitatea naturala. Totusi, crezi aceasta familie. Tu crezi in ele. Exista, de asemenea, tot felul de detalii inteligente semnificative, aparent de unica folosinta. Filmul contine, de exemplu, unul dintre cele mai morale argumente ale filmului pentru avantajele si dezavantajele comunicarii avansate: viata lui Abby s-ar distruge fara telefonul ei; Psihicul lui Seb se sfarama fara al lui.

Pentru ca totul sa mearga bine cu aceasta familie, niciun lucru nu poate merge de la distanta. Nimeni nu isi poate permite sa se imbolnaveasca, sa participe la o intalnire scolara neprogramata, sa rateze un autobuz, sa fie jefuit. Este prea precar, adica este prea real. Urmarindu-i pe Turners, m-am gandit la inselaciunea pe care familia Kim o trage in „Parazitul” lui Bong Joon Ho si la modul in care acel film reconsidera ingenios razboiul de clasa ca o farsa de cosmar. Ambele filme devin tragedii, dar Bong se simte ca o alegorie in care Loach se simte ca activism. Amandoi se gandesc mari si minutiosi. Dar greseala fara chip a globalismului nu ar putea fi mai locala, mai personala decat este in „Ne pare rau ca ne-am ratat”. Filmul este la fel de intepator ca „Parazitul”, dar nu are niciun fel de buzunare comice, niciun mod cinematografic al lui Bong. Este, de fapt, mai aproape de acel uimitor documentar despre apicultorii macedoneni, „Honeyland”.

Nu exista nicio modalitate prin care Loach sa fi fost mai mic. Cand filmul s-a terminat, ai asistat, intr-adevar, la o tragedie, nu doar de genul obisnuit. Nimeni nu moare. Nimeni nu merge la inchisoare (exista o singura vizita la sectia de politie diferita de orice am vazut). Dar viata: asta este tragedia, ceea ce este nevoie pentru a trece, ceea ce trebuie sa fie doar putin fericit – pentru o singura masa proasta . Miza filmului este simultan imensa si mica. Turnerii nu au mare nevoie. O oarecare stabilitate; un venit constant, desigur; mai mult timp ar fi un vis. Cu toate acestea, cel mai pretios lucru pe care il au este unul pe celalalt. mdou8.ru Dar nu exista timp pentru asta, pentru ca atunci nu ar exista bani.

Imi pare rau ca ne-am pierdut

Nu a fost votat. Durata: 1 ora 41 minute.

Publicitate