Cel mai bun moment din zi pentru a face miscare

Educatie fizica

Barbatii cu risc de diabet au avut un control mai ridicat al zaharului din sange si au pierdut mai multe grasimi pe burta atunci cand au facut miscare dupa-amiaza decat dimineata.

Credit … Getty Images

Publicat la 27 ianuarie 2021 Actualizat la 8 iunie 2021

Este mai bine pentru corpul nostru sa se antreneze in anumite momente ale zilei?

Un nou studiu util despre sincronizarea exercitiilor si sanatatea metabolica sugereaza ca, cel putin pentru unii oameni, raspunsul este un da calificat. Studiul, care a analizat barbatii cu risc crescut de diabet de tip 2, a constatat ca cei care au finalizat antrenamentele de dupa-amiaza si-au imbunatatit sanatatea metabolica mult mai mult decat cei care au efectuat acelasi exercitiu mai devreme in cursul zilei. Rezultatele se adauga dovezilor din ce in ce mai mari ca atunci cand exercitam poate modifica modul in care beneficiem de acest exercitiu.

Oamenii de stiinta stiu de ceva timp ca cronologia zilelor noastre influenteaza calitatea sanatatii noastre. Studiile efectuate atat la animale, cat si la oameni indica faptul ca fiecare tesut din corpul nostru contine un fel de ceas molecular care suna, partial, ca raspuns la mesajele biologice legate de expunerea noastra zilnica la lumina, mancare si somn.

Aceste ceasuri celulare ajuta apoi la calibrarea atunci cand celulele noastre se divid, se alimenteaza, exprima gene si, in caz contrar, isi desfasoara activitatea biologica normala. Acordate de stilul nostru de viata, aceste ceasuri creeaza ritmuri circadiene multiple in interiorul nostru care determina temperatura corpului, nivelul hormonilor, glicemia, tensiunea arteriala, forta musculara si alte sisteme biologice sa se scufunde si sa creasca pe tot parcursul zilei.

Stiinta circadiana arata, de asemenea, ca perturbarea modelelor circadiene normale de 24 de ore poate afecta sanatatea noastra. Persoanele care lucreaza peste noapte, de exemplu, ale caror obiceiuri de somn sunt revoltate, tind sa fie expuse unui risc crescut de probleme metabolice, cum ar fi obezitatea si diabetul de tip 2. Acelasi lucru este valabil si pentru persoanele care mananca noaptea tarziu, in afara orelor obisnuite de cina. Cercetari mai incurajatoare sugereaza, totusi, ca manipularea momentului de somn si mese poate imbunatati sanatatea metabolica.

Dar o mare parte din aceste cercetari s-au concentrat asupra momentului in care mancam sau mergem la culcare. Daca si cum, sincronizarea exercitiilor ar putea influenta sanatatea metabolica a fost mai putin clar, iar rezultatele experimentelor anterioare nu au fost intotdeauna de acord. Unii sugereaza ca antrenamentele de dimineata, de exemplu, amplifica arderea grasimilor si pierderea in greutate.

Dar aceste experimente au manipulat adesea momentul micului dejun si al altor mese, precum si al exercitiilor fizice, facand dificila eliminarea efectelor circadiene particulare ale antrenamentelor. De asemenea, au implicat voluntari sanatosi, fara probleme metabolice.

Un studiu mult discutat din 2019, pe de alta parte, a constatat ca barbatii cu diabet de tip 2 care au finalizat cateva minute de sesiuni de intervale de intensitate ridicata dupa-amiaza si-au imbunatatit substantial controlul glicemiei dupa doua saptamani. Daca au facut aceleasi antrenamente intense, dimineata, cu toate acestea, nivelul zaharului din sange a crescut de fapt intr-un mod nesanatos.

Patrick Schrauwen, profesor de nutritie si stiinte ale miscarii la Centrul Medical al Universitatii Maastricht din Olanda, a citit cu interes studiul din 2019. bioimagingcore.be El si colegii sai studiasera exercitii fizice moderate la persoanele cu diabet zaharat de tip 2, dar in cercetarile lor nu luasera in considerare rolul posibil al sincronizarii.



  • weather oradea
  • cane corso
  • turda news
  • burger king
  • backgammon
  • angol magyar szotar
  • adrian mutu
  • kate winslet
  • volkswagen passat
  • edenred
  • printre carti
  • florin citu
  • seriale online
  • vremea deva
  • ssangyong
  • distante rutiere
  • pisici
  • mario
  • dex englez roman
  • viki





Acum, vazand efectele variate ale antrenamentelor intense, s-a intrebat daca momentul antrenamentelor moderate ar putea afecta, de asemenea, modul in care antrenamentele au schimbat metabolismul oamenilor.

Din fericire, el si colegii sai au avut o sursa de date gata facuta, in propriul lor experiment anterior. Cu cativa ani mai devreme, ei cerusera barbatilor adulti cu risc crescut de diabet de tip 2 sa mearga cu biciclete stationare la laborator de trei ori pe saptamana timp de 12 saptamani, in timp ce cercetatorii isi urmareau sanatatea metabolica. De asemenea, oamenii de stiinta au observat, de altfel, cand calaretii s-au prezentat la antrenamente.

Acum, dr. Schrauwen si colegii sai au extras date pentru cei 12 barbati care au lucrat in mod constant intre 8 si 10 dimineata si i-au comparat cu alti 20 care au exercitat mereu intre 15 si 18. exercitiu de dimineata.

Dupa 12 saptamani, barbatii care pedalasera dupa-amiaza au prezentat o sensibilitate medie la insulina semnificativ mai buna decat exercitii de dimineata, rezultand o capacitate mai mare de control al glicemiei. De asemenea, au scapat ceva mai multa grasime din jurul mijlocului decat calaretii de dimineata, chiar daca rutina de exercitii a tuturor fusese identica.

„Cred ca a face miscare este mai bine decat a nu face miscare, indiferent de moment”, spune dr. Schrauwen. „Cu toate acestea, acest studiu sugereaza ca exercitiile de dupa-amiaza pot fi mai benefice” pentru persoanele cu metabolismuri perturbate decat acelasi exercitiu facut anterior.

Studiul, in Physiological Reports, a implicat doar barbati. Metabolismele femeilor pot raspunde diferit.

De asemenea, cercetatorii nu au aprofundat de ce antrenamentele ulterioare ar putea afecta metabolismul diferit de cele anterioare. Dr. Schrauwen spune insa ca exercitiile fizice moderate de dupa-amiaza pot avea un impact asupra alimentelor pe care le consumam mai tarziu seara si „ajuta la metabolizarea mai rapida a ultimelor mese ale oamenilor” inainte de a se culca. Acest efect ar putea lasa corpurile noastre intr-o stare de repaus peste noapte, ceea ce poate sincroniza mai bine ceasurile si metabolismele corpului si poate regla sanatatea.

El si colegii sai spera sa exploreze efectele moleculare care stau la baza in studiile viitoare, precum si daca calendarul pranzului si cinei modifica aceste rezultate. Echipa spera, de asemenea, sa analizeze daca antrenamentele de seara ar putea amplifica beneficiile efortului de dupa-amiaza sau poate sa le diminueze, prin agravarea somnului.

In cele din urma, spune dr. Schrauwen, regimul de exercitii special si cel mai eficient pentru fiecare dintre noi se va alinia „la rutinele noastre zilnice” si va inclina exercitiile. forum.umbandaeucurto.com Pentru ca exercitiile fizice sunt bune pentru noi in orice moment al zilei – dar numai daca optam sa o facem in continuare.