Recenzie „Ad Astra”: Brad Pitt orbiteaza puterile intunericului (publicat 2019)

Cel mai recent de la regizorul James Gray se concentreaza pe un astronaut a carui misiune in spatiul adanc devine o calatorie de descoperire de sine.

Video

transcriere

transcriere

„Ad Astra” | Anatomia unei scene

James Gray povesteste o secventa moon rover din filmul sau, cu Brad Pitt in rolul principal.

„Buna, eu sunt James Gray. Sunt co-scriitor si regizor pentru „Ad Astra”. Ne-am gandit o vreme despre cum ar putea fi luna in urmatorii 50-100 de ani si ce ar fi nevoie pentru a stabili luna si cum probabil nu am fi in stare sa asezam luna in anumite parti. Asa ca am incercat sa concepem o secventa, care sa ilustreze haosul a ceea ce ar putea insemna sa adere la tratate despre anumite parti pe care nu le-ai putea merge pe Luna si daca asta ar insemna pirati lunari. Probabil ca ar fi. Si astfel am creat o scena de actiune in jurul acestui concept. Scopul scenei a fost cu adevarat dublu, am sa spun. Una a fost sa o joci ca pe o experienta foarte subiectiva – ciudatenia de a fi pe luna pentru a vinde genul de a sasea atractie gravitationala, dar si pentru a ilustra ce inseamna atunci cand exista o lipsa totala de ordine. Si asta era intr-adevar ambitia. ”„ Roy? ” – Da, colonele. „Uita-te la asta, marmura albastra mare. Nu inceteaza niciodata sa ma uimeasca ”. „Dar a fost cu adevarat incercarea noastra de a extrapola, de a ne gandi in esenta la ce ar insemna stabilirea teritoriului si cine ajunge sa detina ce. Si asta nu s-a rezolvat niciodata pasnic in intreaga istorie a rasei umane. Deci, de ce ar fi diferit pe luna? Habar n-avem. ” – Locotenente, te uiti la asta? „Intr-o secventa de actiune obisnuita, problemele sunt cum sa impusti o cascadorie in conditii de siguranta si superb, cu mult impact. Dar aceasta a reprezentat niste provocari foarte ciudate, dificile, dintre care una a fost modul de a simula o / a sasea atractie gravitationala. In plus, cum sa va asigurati ca arata ca luna. Asadar, prima mea idee, care desigur este intotdeauna gresita, a fost ca vom trage in desert. Si vom descoperi apoi o modalitate de a colora timpul cerul care este albastru, un negru jet. Si apoi vom scoate culoarea din nisip si o avem. Ei bine, ceea ce am incheiat a fost sa filmam secventa in desert. Si a prezentat provocari logistice uriase si aproape imposibile. Primul a fost, desigur, bine, desertul are viata. Deci, toate suprafetele s-au dovedit a fi inutile. Al doilea a fost ca cerul, uneori avea nori si alteori avea gradatii. Deci, chiar daca l-am impuscat partial cu o camera cu infrarosu, care ar transforma albastrul in negru, tot nu l-a transformat pana la capat. Deci, secventa trebuia sa fie aproape ca efecte vizuale, sporind puternic cascadoriile practice pe care le-am facut. Si apoi, desigur, a existat incercarea de a simula o a sasea gravitatie. Si a fost o incercare indelungata in care am experimentat diferitele rate de cadre pentru film. Si, in cele din urma, am decis intre 32 si 36 de cadre pe secunda, spre deosebire de cele 24 de cadre pe secunda obisnuite, simulate dintr-un motiv oarecare, cum ar fi experientele noastre despre cum ar arata o sesime de gravitatie. Si pot sa spun ca faptul ciudat al scenei este ca, atunci cand a trebuit sa inlocuim toata suprafata si sa scapam de desert, sa scapam de vegetatie, ne-am trezit folosind fotografiile Hasselblad de foarte buna calitate care au fost facute luna in misiunile Apollo. Cu un computer. Si taiati in jurul rotilor si taiati in jurul formei Rover-ului in sine. Si inlocuiti solul. Iar fundalul de inlocuire a fost fotografiile lunii, care au fost realizate pe o perioada de 20 pana la 30 de ani. Si atunci cand conduc, ceea ce se apropie de roti este o serie de fotografii lunare. Si astfel suprafata reala pe care o vedeti este suprafata lunara. ” [RESPIRATIE GREA]

James Gray povesteste o secventa Moon Rover din filmul sau, cu Brad Pitt in rolul principal. Credit: Francois Duhamel / 20th Century Fox

19 septembrie 2019

Ad Astra
Regizat de James Gray
Aventura, Drama, Mister, Sci-Fi, Thriller
PG-13
2h 2m

In „Ad Astra”, o poveste de aventuri cantarita de povara masculinitatii, Brad Pitt joaca un astronaut in zbor. Filmul este un confesional minunat, sincer si, uneori, stupid despre parinti si fii, dragoste si pierdere, care ia forma unei calatorii indepartate, daca este profund interioara. Ca in multe expeditii, calatoria nu progreseaza pur si simplu; se balbaie si ingheata si se deruleaza periodic. anunt-imob.ro Cu toate acestea, fiecare pas – povestea incepe pe Pamant si in curand rachete catre partea intunecata a lunii – este un memento ca, pentru a fi gasit, trebuie sa te pierzi.

In cea mai mare parte, greutatea filmului este o virtute, chiar si atunci cand regizorul sau, James Gray, aluneca in grandiozitate.

• sorozatbarat
  • teste
  • save from
  • google slides
  • revista presei
  • iuliana beregoi
  • recom online
  • ucl
  • agroland
  • xerox
  • ajunul anului nou
  • anaf.ro
  • uscator rufe
  • kaufland catalog
  • speed test
  • vk
  • economica
  • tricouri barbati
  • stiri brasov
  • stiri suceava

De asemenea, este binevenit, avand in vedere cate filme americane imbratiseaza trivialul ca un imperativ comercial. Oarecum inapoi, mai ales in angajamentul sau fata de povestile gandite pentru adulti, Gray realizeaza filme precum „Imigrantul”, care sunt insistent intunecate – atat din punct de vedere tematic, cat si vizual – despre persoane complicate care navigheaza prin realitati complexe. Ultimul sau film sub-iubit, „Orasul pierdut al lui Z”, urmareste un explorator de la inceputul secolului al XX-lea care calatoreste departe in Amazon purtand cu el pacatele civilizatiei occidentale. Se termina prost.

Ca o explorare a masculinitatii si a nemultumirilor sale, „Ad Astra”, amplasat intr-un viitor apropiat credibil, joaca foarte mult ca o tematica, oarecum obsesiva, pentru „Orasul pierdut din Z”. Fiecare film se concentreaza pe barbati priceputi care au imbratisat (cu diferite grade de cunoastere) moduri de a fi in lume, care le-au adus recompense publice cu costuri personale. La fel ca omologul sau legat de Amazon, astronautul lui Pitt, Maj. Roy McBride, a castigat laude si renume, nu intotdeauna confortabil. McBride este, de asemenea, instructiv izolat si legat de pamant atunci cand filmul se deschide, moment care il gaseste murmurand in voce inainte de a se arunca pe o antena ametitor de mare menita sa localizeze viata extraterestra.

Figura omului in cadere nu este noua – Adam, Icarus si Don Draper se prabusesc – desi a capatat un nou sens pe 11 septembrie, cu fotografia ingrozitoare a lui Richard Drew a unui om neidentificat care se prabusea dintr-unul dintre turnurile gemene. Plonjarea lui McBride reflecta vizual imaginea sfasietoare, desi, dupa ce se invarte si isi desfasoara parasuta, reuseste sa aterizeze. Intregul episod prefigureaza o cadere mai lunga si mai sinuoasa care incepe atunci cand McBride este trimis intr-o operatiune destul de dubioasa in spatiul adanc pentru a-l contacta pe tatal sau (Tommy Lee Jones, intr-o turnura puternica, Ahab-esque). Un astronaut mult admirat, tatal a murit probabil conducand o alta misiune, abandonandu-si efectiv fiul.

Lucrurile merg prost, desigur; ei trebuie. In scurt timp, McBride a plecat – la fel ca omologul sau „Orasul pierdut al lui Z” si Martin Sheen inaintea sa in „Apocalypse Now” – la ceea ce pare a fi o alta iteratie a „Inimii intunericului”. Acesta este in special cazul cand McBride urmareste transmisiile tatalui sau vorbind despre misiunea sa, care sugereaza ca barbatul in varsta a innebunit, dupa ce a cedat (asa cum spune Conrad) „puterilor intunericului”. Si, in timp ce McBride a urmat urmele tatalui sau, inclusiv intr-o viata personala dezastruoasa, cu cat se apropie mai mult de comunicarea cu tatal sau, cu atat acea cale pare a fi o fundatura.

Pierdut in spatiu: Brad Pitt in filmul „Ad Astra” de James Gray … Francois Duhamel / 20th Century Fox

Auster vizual si coagulat narativ, „Ad Astra” tinde sa functioneze cel mai bine in scene izolate, mai degraba decat in ​​agregat. Este un film izbitor pe care Gray l-a spalat intr-o culoare moale, vibranta si umplut cu modele geometrice care surprind frumusetea (si ordinea naturala) a minunilor astronomice pe care McBride le trece si le viziteaza in timpul calatoriilor sale prin spatiu. Lucrand cu cinematograful Hoyte Van Hoytema si cu designerul de productie Kevin Thompson – si bazandu-se pe munca NASA, Gray creeaza un taram cosmic cu aspect persuasiv, suficient de familiar pentru a se prinde, dar si suficient de exotic pentru a alimenta misterul filmului.

Performanta sufleteasca si nuantata a lui Pitt – care devine din ce in ce mai exteriorizata si mai vizibila, ca si cum McBride ar arunca o fata falsa – tine filmul laolalta chiar si atunci cand incepe sa se destrame. McBride petrece mult timp singur, ca atunci cand poarta un costum spatial, cu fata in totalitate sau partial ascunsa de casca cu vizorul sau auriu, cu oglinda. La fel ca in vocea off a lui McBride, pe care Pitt o ofera in tonuri intime – ca un iubit sau confidente care va soptesc penitente in ureche – casca dezvaluie si ascunde alternativ personajul, punand dinamica narativa in termeni vizuali. (Grey imparte creditul scriptului cu Ethan Gross.)

Exista momente bune, scene puternice si scurte intoarceri de pe fete familiare, inclusiv Donald Sutherland, un zgomot uman, sinistru si avuncular; si Ruth Negga, ca locuitor de pe Marte, nelinistit de multa vreme. O ocolire tensionata pe un vas spatial aflat in primejdie si o secventa de urmarire pe Luna sunt deosebit de eficiente, doar pentru ca apar, creand excitatie viscerala, precum si un contrast necesar cu rumegarile tacute si repetate ale lui McBride. Aceste scene va reamintesc ca Gray poate face ca ecranul sa prinda viata, indiferent daca elibereaza teroare contondente sau rastoarna un carucior de dune de curse, facandu-va sa sariti pe scaun. Dar Grey are si el ceva de spus si, la fel ca prea multi regizori, isi face griji ca nu ascultam. Asa ca le tot spune.

Cu cat McBride se apropie de obiectivul sau, cu atat povestea devine mai abstracta si cu atat mai neinteresanta. In „Ad Astra” – in latina pentru „catre stele” – Gray preia un fir care a trecut prin cinematografia americana de zeci de ani: Cum sa fii barbat in urma feminismului. Tatal lui McBride reprezinta un ideal masculin stereotip, eroul puternic si distantat; Din pacate, fostul numit al lui McBride, Eve (Liv Tyler), care palpaie ca o promisiune incalcata, este antiteza tatalui sau. Cu toate acestea, in timp ce McBride si-a imitat tatal, crapaturile arata, ca atunci cand – dupa un alt examen psihic de rutina – insista neconvingator ca este bine, foarte bine. Este constant si calm, gata sa faca treaba. Ritmul cardiac este atat de scazut incat ar putea fi la fel de bine in coma.

El nu este, desi pana cand McBride inoata printr-un tunel apos spre o renastere – completat cu un portentos, simbolic cordon ombilical – filmul este in drum spre un colaps metafizic. Este dezamagitor, chiar daca o descriere generica timpurie a intervalului de timp al povestii ca fiind „de speranta si conflict” si-a semnalat deja neajunsurile. Aceasta descriere poate fi o incercare de a-i stabili universalitatea (sau accesibilitatea comerciala). Totusi, ceea ce este inconfundabil – este gravat in umanitatea ranita si mototolita a lui Pitt si in seriozitatea plangatoare a lui Gray – este ca „Ad Astra” este fara echivoc un film al momentului sau, unul despre lupta unui om pentru sens personal si un loc in lume intr-un timp a tatilor cazuti. driver.com.ru

Ad Astra

Evaluat PG-13 pentru violenta spatiala usoara. Durata: 2 ore 2 minute.