Schadenfreude Unlimited !: O recenzie a scoartei lui Lorrie Moore

Carti

Aproape toate necazurile noastre apar din relatiile noastre cu alti oameni.

– Schopenhauer

Un prieten cititor avid mi-a spus odata cu incredere aerisita: „Am citit fictiunea pentru a afla despre viata mea.” La vremea respectiva am notat acest lucru deoarece, desi eram sigur ca nu se aplica mie, am vrut sa fie adevarat.

Am putea citi Lorrie Moore pentru a afla despre viata noastra. De multe ori se pare ca nu se poate abtine sa devina o persoana mai buna pentru citirea fictiunii ei. academic-profile.ejust.edu.eg Povestile si personajele ei ne striga de fragilitatea umana, de vieti dezordonate traite fara plan, poate la fel ca ale noastre. Una dintre colectiile ei se intituleaza Like Life .

Vocea Moore caracteristica in Bark: Stories , o noua colectie de opt, si a cincea a lui Moore, are registrul naratorului in romanul ei din 2009, O poarta la scari . Acest roman se dezvaluie in venirea varstei lui Tassie Keltjin, care intr-un memorabil gest outre foloseste vibratorul prietenului ei pentru a-si agita laptele de ciocolata. (Doar Google „Moore vibrator de lapte de ciocolata. easylifemagazine1.raidersfanteamshop.com ”) Dincolo de gesturile ciudate – un semn distinctiv pentru Moore doyenne – Tassie este la fel de bej si de nedescris ca un decupaj de carton, neutrat si neutru. Dar trasaturile de caracter de suprafata pot fi inselatoare; asa cum a fost evidentiat in povestile lui Bark , in dorinta unui personaj de a se conecta incepe ca adevarata distractie.

Un personaj tipic Moore prezinta o constientizare, chiar daca este adesea frustrata, de sine; Asteptarile societatii, indoiala de sine si deznadejdea incipienta impiedica acest personaj din deplina cunoastere de sine. Personajele ei sunt rumenesti, verbale, precaute si, indraznesc sa spun, admirabile – pe care le imaginez cumva ca pe sora mai mica a unei prietene a carei inocenta inviolabila se mentine prin insasi relatia pe care o am cu ea ca o frate de sine statatoare. Aceasta nevinovatie este adesea tanara, ca si cum ar fi fost intelesa cu venerarea neinsufletita a unui copil din limitele unui costum intreg. old.canadaneeds.com Ma simt protector. Poate ca sunt un fraier pentru vocea respectiva, ingrozitoare si insidioasa.

In „Referintial”, Moore rescrie si reimagina, cu o acuitate accentuata, ciudata poveste Nabokov „Semne si simboluri”, cu o apreciere mai viscerala a subiectului povestii, cel al spitalizarii unui fiu cu probleme mintale. Acest personaj sufera acea afectiune a autoreferentialului – ca totul este despre el insusi, o boala personaje Moore au in mod frecvent in comun.

Povestitorul fara nume al „Arborelui de ienupar” confrunta, din nepotrivirile povestii de pe poveste – comunitatea ei de prieteni prin procura – ca toate au fost „transplanturi academice, toti soldati de arta stati pe o baza indepartata (sau, deci, noi si-a imaginat-o) – cine nu i se intamplase inca ceva groaznic. prolifelab9.lucialpiazzale.com Vizitandu-l pe prietenul lor, Robin, care a devenit o fantoma – Moore foloseste un realism stupid si viclean. Prietena moarta, care apare in mod adecvat fantomatica, ii explica situatia:

„Fara imbratisari Totul este putin precar, intre postmortem si tuburi in toata si saptamana. Aceasta esarfa este singurul lucru care imi tine capul. ”

Naratorul, asa cum devine evident prin interactiunile sale, poarta pragul de a fi un strain si este fundul unei glume de lunga durata. Motto-ul ei ar putea fi, daca viata iti aduce lamai, sa faci bogatii de gin. papaly.com Printre alte infrangeri, respectul de sine al naratorului este daramat de amintirea remarcilor lui Robin din off-hand. In cele din urma, gaseste cunostinta si se afirma prin oferirea unei melodii prietenului mort, desi vine in sensul ei despre acest grup mult timp dupa ce ar fi trebuit.

Tensiunea din povestile lui Moore provine adesea din aceasta animozitate intre personaje, dinamica care poate – desi cel mai probabil nu – le trimite la pachet. Ca si sotul amar si sotia lui „Pierderi de hartie” a caror casatorie, cu sotia, este similara cu „a fi legat de zapada cu unchiul demential al cuiva”. Suntem martorii unor personaje a caror razboi ii pune la mila relatiilor cu care vor „face”, dispensandu-se la ei intelepciune, intelepciune din pungi de ceai. youlessonsite9.timeforchangecounselling.com Aceasta este adesea intreaga poveste, fara de care nu ar exista nici un verset Moore. Absenta acestora este o gaura neagra. (Pana la urma, Stephen Hawking tocmai ne-a informat ca nu exista gauri negre .)

In „Debarking”, un tata divortat neobisean reintroduce pool-ul de intalniri cu rezultate inducatoare de criza. Fara iluzii cu privire la perspectivele sale, Ira Milkins pare demisionata cu satisfactie de ghinionul sau, in timp ce se agata de propria inima ca un dispozitiv de flotare:

Inima i se ridica pana la gat, apoi se scufunda spre colon, apoi se invarti in sus aproape de suprafata custii sale, unde mana dreapta se inclesta de ea. www.openlearning.com Erau caderi undeva in apropiere care i se pot aplica pieptului?

La polul opus, in „Copacul de ienupar”, inima este o piatra:

In acest moment, inima mea s-a imbolnavit si mi-a cazut pe partea stanga si in pantoful meu. Pofta mea, de asemenea, s-a agitat spre o mica pietricica si s-a asezat intr-o rezerva pietroasa in locul in care mi-a fost inima si la care inima mea avea sa revina la un moment dat, dar nu la timp pentru desert.

Toata aceasta linistita disperare ar putea parea descurajatoare, dar pentru umor, ridicat generos cu demisia lui Sisifen si cu un ton vesel.

.. blogfreely.net .

Lucrurile care-mi plac despre Lorrie Moore sunt lucruri pe care, de asemenea, le urasc ocazional. Ura este un cuvant prea puternic. Mai mult ca o casatorie: Acestea sunt lucruri cu care sunt renuntat, dar cu care voi trai de dragul binelui mai mare. (Bine. www.instructables.com Ura.) Dar tocmai cand ma enerveaza un alt joc dragut de cuvinte, simt atragerea gravitationala a personajelor ei. Sincer, citirea lui Moore implica Schadenfreude , care savureaza problemele altor oameni. Pentru toate acestea, Moore empatizeaza cu personajele ei. Suntem constienti de acestia ca aceia implicati intr-o epava a masinii pe care o incetinim pentru a vedea. jaidenmfri744.over-blog.com

Ocazional, Moore este deasupra varfului, amintind inca o data de A Gate at the Stairs , odata cu moartea fratelui care a luptat in Irak si o imagine tulburatoare: trupul rau spulberat al fratelui, cu capac de dus si gluga rasturnata si tudie indrazneata in cutie. Nici aceasta atingere a morbidului nu poate dezlantui dragostea lui Tassie, ridicand gestul in elegiac. In „Arborele de ienupar”, un brat reasociat este descris ca fiind dezactivat ca si cum ar fi un varf. Intr-o alta strambatura – Moore foloseste adesea un soc usor pentru a-si face efectul imaginilor – un personaj observa strada „stralucind cu culorile plate lucioase ale broastelor cutiate aplatizate, care faceau primavara incrucisata prea incet si acum erau lipite de macadam, subtire si stralucitoare ca reclame de reviste. ”

Coaja este plina cu Moore-isme. zenwriting.net Intr-un stil gata pregatit pentru Twitter, va inchipuiti ca Moore arunca aceste sarpe pe cafea. Ceea ce spune in ceea ce priveste un personaj care isi noteaza cartile cu puncte exclamatoare, „care a coborat pagina ca un gard de Christo”, ar putea fi o gluma interioara asupra lui Moore, un aderent al punctului exclamarii serioase. Apoi, sunt tropele mereu populate, „O alunecare freudiana a mutului”. Rar Moore poate rezista:

INGRIJIRE DE SPRE: NICIODATA NICIODATA PENTRU A APELA cititi un panou publicitar langa cafenea in ceea ce constituia urletul comercial al cartierului. Alaturi de acesta, un semn de trafic citeste PASS CU INGRIJIRE. storeboard.com Suprarealismul nu a putut fi alcatuit.

In versetul Moore, suprarealismul nu trebuie sa fie alcatuit. Aceste personaje sunt mereu cele mai inteligente, reusind oarecum sa se gaseasca reciproc in acea clipa de cafea clisee, potrivindu-se cu spiritele. Conteaza ca oamenii reali nu vorbesc in acest fel, decat daca sunt institutionalizati? Cu toate acestea, personajele lui Moore par reale, sau concepute genetic pentru a transmite mesajul lui Moore, care nu este nici apasator, nici nu este unul de stiri. De fapt, nu este un mesaj, ci mai degraba apelul unei alarme, o chemare a atentiei catre sine: o scoarta . us.zilok.com

Moore ne-ar fi spus doar ca suntem toate animale cu instrumente poate mai elaborate in padurea noastra. Este mica surpriza faptul ca aceste instrumente nu pot salva personajele ei. Sau doar asa.

Pentru cei neinitiati, aceste marci stilistice nu ar trebui sa fie un motiv pentru a evita Moore. Ea va extinde orice gradina postala de dimensiuni de timbru de umanitate pe care o vei face in mod inutil, excesiv cu instrumente de curte si ingrasaminte pentru un sezon, doar pentru a creste o rosie viitoare cirese. myspace.com

Intrucat scriitorul de nuvele trebuie sa-si dovedeasca metoda, tot asa, povestea este intotdeauna forma care trebuie sa se dovedeasca. Nu este suficient ca un scriitor sa fie bun cu el sau chiar exceptional; ele trebuie sa fie masurate in mod continuu prin masura romanului. www.4mark.net Si cu atat mai rau pentru acel scriitor de povesti scurte care indrazneste sa lipeasca un picior in iazul romancierului. Cu toate acestea, romanele lui Moore sunt intotdeauna oarecum mai putin satisfacatoare decat povestile ei, iar in modul povesti scurte Moore exceleaza.

Moore a extins acest stat in teritoriu cel putin la fel de bine, daca nu la fel de prolific (da-i timp) ca si cohorta ei mai in varsta, Alice Munro, in Canada. In fruntea povestii scurte de aproape trei decenii, modul ei este potrivit american. Spre deosebire de Munro, Moore este un umorist nestapanit, poate cu un asterisc, daca nu cu o minuscula h. www.bausch.com.tw Ea este suficienta pentru a face invidios orice aspirant umorist.

Povestile implica rareori arcuri narative indraznete si se bazeaza mai mult pe personaje si pe un instinct intestinal pentru naratiune care aparent duce fara efort la forma unei povesti. O dependenta usoara de solipsism, prea des evenimentele zilnice umplu paginile – ceea ce, in romane, poate sugera lipsa de obiectivitate. Chiar si cu margini politice, usurinta familiara a tonului poate fi prea confortabila atunci cand cautati mai mult un hit fictiv greu.

Povestile lui Moore cu ocazii sub-naratiuni de o aplecare politica, se manifesta intr-o manie abia ascunsa asupra dilemelor din lumea reala. we.riseup.net La data publicarii initiale a acestor povesti, in prima parte a ultimului deceniu trecut (jumatate au aparut in The New Yorker ), regimul Bush se afla la aparitia tacticii sale represive.

Cititorul poate sesiza dezacordul obiectului din curiozitatea protagonistului, daca este afectat necuprins, in „Subiectul cautarii”. Propulsia narativa a acestei povesti o diferentiaza de celelalte povesti, cu vartejul sau de spionaj si mister transmis prin dialogul crapator si presurizat. Punctul principal al acestei povesti, Tom, cunoaste apelul sau la femeia protagonista, care se supune cu voie la el, intr-o incercare la Paris. Totusi, intimitatea care se ascunde intre aceste doua este atat de deasupra ecranului, incat cuvintele pentru a transmite relatia lasa cititorul sa ghiceasca in ce masura a progresat cu adevarat. www.openlearning.com Moore este apt sa delimiteze un personaj prin dialog si manierism, ca atunci cand Tom isi proiecteaza furia – preocupat de implicarea lui cu „intriga internationala” – tragand o frunza de dafin din cuscusul sau: „„ Frunzele de dafin sunt rahat ”, a spus el, fluturand il cobori pe farfuria lui.

„Are o viziune asupra lumii care este ca cea a unui romancier, iar o poveste tipica contine latimea si satisfactiile unui roman, in miniatura, montata ca o corabie intr-o sticla sau un copac frumos de bonsai.” Am lasat referinta directa oprita intentionat, deoarece citatul este Moore pe o recenzie a unei colectii Alice Munro. Citatul pare aplicabil lui Moore insasi, diferenta fiind ca povestile lui Moore indeplinesc fete similare in jumatate din cuvinte. In cazul in care Munro isi permite o ruminatie nestingherita, Moore isi trage naratiunile in limita mai stransa. blogfreely.net Ambii scriitori tind sa se descopere de ceea ce am putea crede despre o scriere lirica constienta de sine, desi supravietuieste, dar nu in exces si nu in detrimentul ajungerii la obiect. Temperati de umor pentru a neutraliza socul si uimirea, suntem martorii umanistului Moore. In „Multumesc ca ma ai”, naratorul arunca un ochi sincer si nelinistit asupra vietii sale:

Singuratatea era ca si cum ai merge cu bicicleta. Sub amenintarea armei. Cu arma in mana ta. b3.zcubes.com Singuratatea era aerul din pneurile tale, vantul din par. Nu trebuia sa o cauti cu bratele deschise. Cu bratele deschise, ai cazut de pe bicicleta: imi beau vinul prea repede.

Este posibil sa cititi fictiune pentru a afla despre viata dvs., dar cu Lorrie Moore, ati putea sa o cititi pentru a va reaminti ca oricat de rau devine viata, personajele ei o au mai rau decat tine.

Robert M. Detman are fictiuni si recenzii in peste doua duzini de reviste. Colectia de povesti scurte a fost semifinalista pentru premiul Hudson din 2013 de la Black Lawrence Press.

Published