La deschiderea ochilor dimineata, iti doresti aciditatea si lovitura de ceasca de cafea proaspat preparata? Sau preferati caldura care incalzeste sufletul si cofeina mai subtila lovita dintr-o ceasca de ceai? Cu siguranta, expertii sunt de acord ca unul trebuie sa fie mai bun pentru sanatatea noastra decat celalalt, nu?

Se pare ca oricat de acerba poate fi lupta dintre iubitorii de cafea si ceai, nu exista niciun raspuns direct care sa se aplice peste tot.

„Intr-adevar depinde de persoana”, a spus Tamar Samuels, dietetician inregistrat si cofondator al Culina Health, explicand ca preferinta cuiva are la fel de mult de-a face cu reactia corpului la fiecare bautura, cat si cu papilele gustative.

Retineti ca orice beneficii vizibile pentru sanatate sau dezavantaje ale consumului de cafea in special – dar si ceai – sunt direct legate de cofeina, care se intampla sa fie cel mai consumat medicament psihoactiv din lume. Si, potrivit Samuels, efectele cofeinei pot fi experimentate in 45 de minute de la consum si pot dura oriunde intre trei si 10 ore, in functie de persoana.

Iata ce face cofeina corpului si mintii dimineata

Cafeaua si ceaiul, evident, ambele contin cofeina, dar la niveluri diferite.

O ceasca de 8 uncii de cafea neagra contine aproximativ 95 de miligrame de cofeina, in timp ce aceeasi cantitate de ceai negru are 48 de miligrame, a spus Samuels. O ceasca de ceai verde vine cu aproximativ 29 de miligrame. In mod clar, in acest exemplu, efectele cofeinei vor fi simtite cel mai usor atunci cand va delectati cu o ceasca de cafea.

Majoritatea beneficiilor cofeinei depind cu adevarat de dispozitia genetica a bautorului.

„Metabolizam cofeina din ficat si unii oameni prezinta mutatii genetice care ii fac metabolizatori rapizi sau incetini ai cofeinei”, a spus Samuels.

Cofeina este metabolizata de o enzima din ficat care este codificata de gena CYP1A2. Aproximativ jumatate din populatia lumii poseda o varianta a acelei gene care duce la procesarea lenta a stimulantului, a spus Samuels, si este dificil sa il testati genetic.

„Cel mai bun mod de a va evalua toleranta este monitorizarea simptomelor si lucrul cu un nutritionist”, a spus ea. De regula, daca va simtiti nervos, aveti dificultati de somn si detectati o frecventa cardiaca rapida dupa ce ati consumat cofeina, incercati sa stati departe de a avea prea mult din ea.

Nivelurile noastre de stres pot afecta, de asemenea, modul in care ne ocupam de cofeina, deoarece atat cofeina cat si stresul pot creste nivelurile de cortizol, ceea ce este rau pentru organism pe termen lung.

„Persoanele cu stres cronic nu se descurca bine cu cofeina”, a spus Samuels, mentionand insomnia, problemele digestive, anxietatea si hipertensiunea arteriala ca posibile efecte secundare. Cu toate acestea, este important sa retineti ca doar cantitati mari de cofeina va cresc nivelul de cortizol suficient pentru a provoca efecte secundare negative, in timp ce cantitati mici pana la moderate de stimulent va pot oferi un impuls sanatos.

Apropo de cortizol, corpul uman are deja un nivel natural ridicat de hormon dimineata, in primul rand.

„Problema cu consumul de cofeina dimineata este ca cortizolul este deja ridicat si cofeina creste acest lucru, astfel incat poate produce multa anxietate si nervozitate dimineata, ceea ce va poate arunca restul zilei libere”, a spus Samuels. O modalitate buna de a contracara acest lucru este sa beti bautura cu cofeina cu alimente.

Cofeina contine, de asemenea, in mod natural metilxantina, care este utilizata de profesionistii din domeniul medical pentru a combate bolile cailor respiratorii. Metilxantina afecteaza neuronii serotoninei din organism, care provoaca multe dintre efectele de alerta asociate cu aportul de cofeina, potrivit dr. Kimberly Langdon, membru al consiliului consultativ medical al companiei de servicii de sanatate Medzino. Metilxantinele au fost legate de niveluri mai ridicate de vigilenta si excitare, care sunt functii care sunt legate complex de neuronii serotoninergici.

In general, cofeina afecteaza sistemul nervos central in mai multe moduri, a spus Langdon. Pe de o parte, creste energia in tot creierul, dar scade si fluxul sanguin cerebral, inducand tensiune arteriala relativ scazuta. Pe de alta parte, activeaza neuronii noradrenalinei, precum si eliberarea locala de dopamina, ducand, de asemenea, la vigilenta.

richardnazaretyan prin Getty Images

O singura ceasca de cafea are intre 200 si 550 de miligrame de antioxidanti.

Beneficiile cafelei

Unele cercetari observationale au constatat ca cafeaua poate fi benefica pentru persoanele cu diferite conditii de sanatate, inclusiv diabetul de tip 2 si sanatatea inimii, si poate stimula metabolismul, a spus Samuels. landengcfz566.hpage.com Dar alte studii au aratat ca unii oameni nu se descurca bine cu cafeaua sau ca nu are niciun efect asupra sanatatii.



  • iphone 8 plus
  • blat de tort
  • babyriki
  • romaniatv
  • kanye west
  • subway
  • proiecte case
  • blikk
  • harti
  • cmteb
  • lei in euro
  • pompa submersibila
  • anxiar
  • rcs rds
  • libra
  • jordani
  • filme online subtitrate in romana
  • vara
  • autovit.ro
  • bulgara




Un alt beneficiu pentru sanatate al java este nivelul sau ridicat de antioxidanti. O singura ceasca de cafea are mai multi antioxidanti decat o ceasca de ceai (200 pana la 550 miligrame pe ceasca de cafea versus 150 pana la 400 miligrame pe ceasca de ceai verde sau negru). Cu toate acestea, expertii recunosc ca majoritatea oamenilor au tendinta de a savura ceai pe tot parcursul zilei, crescand in cele din urma cantitatea totala de antioxidanti pe care o ingereaza, comparativ cu cantitatea medie de cafea pe care ar bea-o cineva intr-o zi.

Cafeaua bate, de asemenea, ceaiul in cantitatea sa de polifenoli, care sunt micronutrienti plini de antioxidanti care pot imbunatati digestia, ajuta la prevenirea bolilor neurodegenerative si cardiovasculare si chiar ajuta la gestionarea greutatii. Desi ceaiul se mandreste si cu polifenoli, cafeaua se intampla sa fie una dintre cele mai multe – daca nu chiar cele mai multe – bauturi bogate in polifenoli consumate in intreaga lume.

WiroKlyngz prin Getty Images

O ceasca de 8 uncii de ceai negru are 48 de miligrame de cofeina, iar o ceasca de ceai verde contine aproximativ 29 de miligrame.

Beneficiile ceaiului

Avantajele de ceai sunt similare cu cele pe care le asociem cu cafeaua, desi putin tonifiate: o ceasca de ceai contine de obicei mai putina cofeina pe portie decat o ceasca de cafea, iar polifenolii nu sunt, de asemenea, predominanti. Pentru cineva care cauta o lovitura mare de cofeina, acesta este un dezavantaj – dar pentru cineva care se lupta cu efectele adverse ale cofeinei, ceaiul este probabil mai bun. Beneficiile generale pentru sanatate ale ceaiului variaza foarte mult in functie de tipul pe care il consumati – de exemplu, exista unele diferente intre ceaiurile negre, verzi si albe.

Iata unde ceaiul castiga puncte bonus: spre deosebire de cafea, este mult mai usor sa gasesti ceai care are o functie specifica dorita. Si exista versiuni pe baza de plante care nu contin deloc cofeina.

„De exemplu, femeilor insarcinate cu greata li se recomanda sa incerce ceai de ghimbir pentru a combate sentimentul”, a spus Samuels. „Ceaiul pe baza de curcuma poate ajuta la inflamatie, iar ceaiul verde pare sa verifice multe cutii in ceea ce priveste afectiunile care afecteaza americanul mediu”.

Dieteticianul a adaugat ca acest lucru permite consumatorilor de ceai sa-si vizeze nevoile mai direct, spunand: „Exista mai multe varietati de beneficii din ceai, deoarece exista mai multe tipuri de ceai, in timp ce cafeaua si espresso sunt facute cu o singura boaba, o planta”.

Langdon a mentionat, de asemenea, elasticitatea ceaiului atunci cand vine vorba de nivelurile dorite de cofeina, argumentand ca este mai simplu sa extragi mai putina cofeina din ceai in general decat din cafea. Un exemplu: inmuiati o punga de ceai in apa fierbinte pentru cateva minute in plus pentru a rasuna acel stimulent suplimentar.

Deci … cafea sau ceai?

Din pacate (sau, poate, din fericire), nu exista un raspuns corect. Dupa cum a subliniat Samuels, totul depinde de bautor.

„Daca ceaiul este mai bun decat cafeaua sau invers, primul lucru dimineata depinde intr-adevar de persoana care il consuma”, a spus ea. „Este adevarat pentru tot ceea ce consumam. Multi dintre clientii mei sunt newyorkezi, de exemplu, si sunt cablati si in fata tehnologiei toata ziua. Ei tind sa fie prea receptivi la cofeina, asa ca le sugerez sa bea ceai in loc. Dar o mana de oameni pot bea cafea inainte de culcare si pot dormi dupa aceea ”.

Asta este tot de spus, tu te faci . Fie ca este un ceai verde erbaceu sau o ceasca aromata de cafea pe care o tanjesti imediat ce te trezesti, iti cunosti cel mai bine corpul. jeffreyfgho992.xtgem.com Asadar, ascultati-l si dati-i ceea ce are nevoie.