Video

transcriere

transcriere

Anatomia unei scene | ‘Pantera neagra’

Ryan Coogler povesteste o secventa din filmul sau cu Chadwick Boseman in rolul T’Challa, aka Black Panther.

Sunt Ryan Coogler, co-scriitor si regizor al „Black Panther”. Aceasta scena este o extensie a unei piese set de actiune care se intampla in interiorul unui cazinou din Busan, Coreea de Sud. Acum, T’Challa este in cautarea lui Ulysses Klaue, care a scapat de cazinou. El cere ajutorul surorii sale mai mici, Shuri, aici, care se intoarce acasa in Wakanda. Si conduce la distanta aceasta masina sport Lexus. Si pleaca de la Wakanda. Ea este de fapt in Wakanda. T’Challa e in costum de pantera, deasupra masinii, in urmarire. Acestia sunt doi dintre tovarasii lui T’Challa aici. Nakia este un spion care conduce, iar Okoye este un lider al Dora Milaje in locul pasagerului in cautarea lui Klaue. Intreaga idee pentru aceasta scena este ca am vrut sa avem o urmarire a masinii care sa fie diferita de orice urmarire a masinilor pe care o vazusem anterior combinand tehnologia Wakanda si juxtapunand aceasta cu traditia acestei culturi de razboinici africani. Si in filmul nostru am cam descompus personaje intre traditionalisti si inovatori. Mereu ne-am gandit ca ar fi distractiv sa contrastam aceste perechi de inovator cu un traditionalist. T’Challa, cam vedem in acest film, este un traditionalist cand il intalnesti pentru prima data. Sora lui mai mica, Shuri, care conduce tehnologia Wakanda, este o inovatoare. Asa ca le-am imperecheat. In cealalta masina avem Nakia si Okoye, care sunt, de asemenea, o pereche traditionalist-inovator. Nakia este un spion despre care aflam ca este cam neconventional. Si Okoye, care este un traditionalist ferm, probabil unul dintre cele mai traditionale personaje ale noastre din film, stii, nu prea ii place sa fie in haine care nu sunt wakandane. Si aceasta scena este cam despre faptul ca ea a scos-o cu adevarat pe Wakandan. Una dintre imaginile care aproape m-a bantuit a fost aceasta imagine a acestei femei africane cu aceasta rochie rosie care sufla doar in spatele ei, sa stii, sarind. Si, asa, un lucru mare a fost, cum ar fi, stii, pentru mine obtineam montura corecta, astfel incat rochia sa curga in mod corect. Nu ar fi impiedicat de sistemul de intarire pe care statea. Asa ca a durat mult timp. A trebuit sa ne jucam cu tesatura si cu cantitatea rochiei pentru a o corecta. Si, asa, un lucru mare a fost, cum ar fi, stii, pentru mine obtineam montura corecta, astfel incat rochia sa curga corect. Nu ar fi impiedicat de sistemul de intarire pe care statea. Asa ca a durat mult timp. A trebuit sa ne jucam cu tesatura si cu cantitatea rochiei pentru a o corecta. Si, asa, un lucru mare a fost, cum ar fi, stii, pentru mine obtineam montura corecta, astfel incat rochia sa curga corect. Nu ar fi impiedicat de sistemul de intarire pe care statea. Asa ca a durat mult timp. A trebuit sa ne jucam cu tesatura si cantitatea rochiei pentru a o corecta.

Ryan Coogler povesteste o secventa din filmul sau cu Chadwick Boseman in rolul T’Challa, aka Black Panther. Credit / Marvel … Disney / Disney

Pantera neagra
Regizat de Ryan Coogler
Actiune, Aventura, Sci-Fi
PG-13
2h 14m

O zguduitura a unui film, „Black Panther” creeaza minune cu mare fler si senzatie partiala prin ceva la care Hollywoodul nu mai viseaza mai rar: mit. Majoritatea fanteziilor mari de studio te scot pentru o plimbare de bucurie doar pentru a atinge aceeasi poveste epuizata si ritmuri de expansiune a francizei. Nu acesta. Punctul sau axial este natiunea fantastica din Wakanda, un Eden african in care peisajele verzi-verzi se intalnesc cu science-fiction-cer albastru. Acolo, nave spatiale cu carucioare asemanatoare mastilor tribale se inalta peste cascade maiestuoase, atingand o poveste care are mult mai mult de gandit decat branding.

Wakanda gazduieste Black Panther, alias T’Challa (Chadwick Boseman), cel mai recent erou Marvel care a sarit de pe pagina de benzi desenate si in propriul sau film. Creat in 1966 de Stan Lee (scenariu) si Jack Kirby (arta), Black Panther original – un hepcat intr-un costum slinky cu gheare si urechi – a debutat alaturi de Fantastic Four intr-o aventura in Wakanda, care este alimentat de un mister metal , vibraniu. A fost o intrare stralucitoare, in timp util (grupul revolutionar care isi imparte numele in mod oficial s-a format in acelasi an) si, pana la sfarsitul primei sale escapade, cei patru ii asigurasera lui T’Challa „nu exista niciun motiv pentru care cariera Panterei Negre sa vina la un sfarsit!”

In deceniile de atunci, Black Panther a suferit o varietate de modificari ale costumelor si aventuri in benzi desenate, unele sub indrumarea regizorului Reginald Hudlin si, mai recent, a autorului Ta-Nehisi Coates. Pentru a regiza primul film Panther, Marvel l-a atins pe Ryan Coogler, care, cu ultima sa iesire, „Creed”, a scuturat praful din seria Rocky oferindu-i un campion afro-american jucat de Michael B. www.lgmbk.in.ua Jordan. Pentru „Black Panther”, domnul Coogler i-a adus inapoi atat pe domnul Jordan, cat si pe unii fosti membri ai echipajului – inclusiv Rachel Morrison, directorul de fotografie pentru primul sau lungmetraj „Fruitvale Station” – continuitate care poate ajuta la explicarea intimitatii si fluiditatii acestui film.

La fel ca in cazul tuturor proiectelor de ecran Marvel, povestea are o multime de piese in miscare, dar in general rezultatele nu se inregistreaza ca aceleasi vechi lucrari de super-erou, genul care face povesti de uitat si durate de functionare exagerat.

• viteza net
  • revelion
  • anpc
  • uscator rufe
  • maia morgenstern
  • ultimele stiri
  • drpciv.ro
  • isj neamt
  • imm invest
  • james charles
  • modele unghii
  • mireasa
  • ora de sibiu
  • opel
  • speed test rds
  • sofascore
  • salina praid
  • ase online
  • ziarul de vrancea
  • stiri online

Scris de domnul Coogler si Joe Robert Cole, „Black Panther” aduce povestea lui T’Challa pana in prezent, schiteaza in trecutul sau si priveste spre viitorul sau, totul in timp ce deschide spatiul pentru Universul Cinematic Marvel si ceilalti razboinici care poarta unitatea sa . (Pantera Neagra a fost inscrisa pentru prima data in uitabilul „Capitanul America: Razboiul Civil.”) De asemenea, filmul stabileste destul de usor Wakanda ca o monarhie militarista, care este totusi corecta si democratica.

Povestea implica initial un raufacator plin de satisfactie, evident, Ulysses Klaue (Andy Serkis, care se simte foarte bine), un traficant de arme interlop cu un brat inarmat, un ras african si o cohorta furioasa care include Erik Killmonger (Mr. Jordan) . Dupa cum anunta numele sau, Killmonger are, de asemenea, probleme pentru a merge cu ornamentatia sa corporala izbitoare. Modalitatile de rautate ale trupei atrag atentia Panterei Negre si a unui om de drept international in persoana unui agent prietenos CIA (obisnuitul bland Martin Freeman), al carui statut de tip bun este doar un memento ca „Pantera Neagra” adera la cel putin unii conventii dubioase de la Hollywood.

O vreme, pe masura ce povestea si Pantera Neagra se invart pe ici si pe colo, sarind de la Wakanda la Busan, Coreea de Sud, realizatorii par ca si cum ar purta pur si simplu sa livreze un remix al lui James Bond cu o strangere de smecheri Spidey. Pantera Neagra intra chiar intr-un cazinou elegant, cu ceva rezerva si, in scurt timp, locul a izbucnit cu genul de haos coregrafiat care, pe masura ce picioarele si rochiile se rasucesc, realizeaza decolarea. Exista, de asemenea, inevitabila urmarire haotica a masinilor care il transforma pe Busan intr-un joc video si, intr-o maniera descurajanta, intr-o reclama de masini, o legatura ingrozitoare care este oarecum atenuata de imaginea amuzanta a piciorului gol al unei femei de razboinic care pune pedala pe metal.

Chadwick Boseman in rolul Black Panther in noul film Marvel. Credit … Marvel / Disney

Astfel de infloriri (impreuna cu o peruca amuzanta in aer si, mai tarziu, rinoceri furiosi) si fundalul Wakandan dau scenelor de actiune o personalitate reala, dar punctele forte ale domnului Coogler sunt mai intime. Exista secvente in „Black Panther” care te pot face sa plangi din cauza unde merg si a ceea ce spun, dar si din cauza sensibilitatii pe care el le aduce la ei. El face si cateva alegeri de poveste intelepte. Si astfel, inainte ca domnul Serkis sa poata fura prea multe scene, domnul Coogler isi indreapta atentia asupra lui Killmonger si impinge filmul intr-o alta directie, departe de un ticalos alb care greseste oamenii negri la negrii care isi traiesc viata.

O parte din placerea filmului si etosul sau – care se invarte prin vizualitatea sa – este modul in care renunta la diviziile familiare, inclusiv opozitia binara care tinde sa ne modeleze discursul despre rasa. Viata in Wakanda este in acelasi timp urbana si rurala, futurista si traditionala, tehnologica si mistica. Navele spatiale zoom asupra cladirilor in crestere cu varfuri din stuf; un tren plutind cu fermoar peste o piata cu cosuri tesute agatate. Intr-una dintre cele mai izbitoare locatii, o camera a tronului in aer liber este captusita orizontal cu membrele suspendate ale copacilor, creand un model liber, care estompeaza in mod ascutit diviziunea dintre lumile interioare si exterioare si este ecou de fretwork in costume si alte seturi.

Respingerea diviziunii fie / sau se extinde pana la Killmonger, a carui poveste emotionala, plina, ofera filmului mai multa intelegere si frecare din lumea reala decat oricare dintre celelalte explozii ale super-eroilor Marvel. La fel ca o multime de aventuri, „Black Panther” se transforma intr-o drama familiara tata-fiu – exista un asasinat, un vid de putere si un mostenitor oarecum reticent – o intriga patrilineala care este completata aici cu confruntari intense care implica intrebari despre stramosii, identitatea, diaspora africana, lumea noua si cea veche. Un fir narativ deosebit de emotionant il prezinta pe Sterling K. Brown, un actor tremuros si sensibil, care transmite capitole intregi de durere. (Ar putea sa-l planga pe Juliette Binoche.)

Domnul Jordan este o prezenta teribil de carismatica si exista momente in care va intrebati daca ar fi putut sa faca o Pantera neagra mai buna. Magnetismul domnului Boseman este mult mai lent si performanta sa este mai restransa fizic decat domnul Jordan, chiar deliberat, desi are momentele sale stralucitoare, de rotire libera, inclusiv unele lupte corp la corp. (Lupta este mare in Wakanda, de aici si cateva smackdown-uri sexy cu acri de piele goala si muschi saraci.) La fel ca multi alti wakandani, vorbeste in engleza cu o lilt din Africa de Sud, un accent care il convoaca in mod viu pe Nelson Mandela si sugereaza ca T ‘ Challa isi va asuma in curand rolul de diplomat international.

Danai Gurira, in actiune ca general al Wakanda.Credit … Marvel / Disney

Este important pentru politica filmului si pentru construirea mitului ca el este inconjurat de o falanga de femei, printre care un batalion de femei razboinice numit Dora Milaje. Acestia nu sunt puii puternici, simbolici si iritati ai moviedom, pruncii duri cu biceps si abilitati considerabile, dar fara roluri reale. Pentru toate problemele legate de tatal sau, T’Challa este invaluit de femei care il amortizeaza in sprijin matern, militar, suroresc si stiintific. O femeie generala (Danai Gurira) sta langa el; sora lui micuta (o vioi Letitia Wright) ofera gadget-uri si inlaturari pe langa tipul de gadget al lui Bond. Angela Bassett se intoarce ca mama regala, in timp ce Lupita Nyong’o, ca spiona, sustine propriul spinoff.

Intarit de femeile sale grozave si de inflorirea afrofuturista, Wakanda in sine este in sfarsit puterea filmului, strigatul sau de raliu si starea sufleteasca. La inceput, un personaj alb il descrie neglijent ca fiind „o tara din lumea a treia – textile, ciobani, tinute grozave”. O parte din gluma, pe care filmul o implica cu intelepciune, este ca Wakanda se potriveste cu siguranta acelui profil, cu exceptia faptului ca pastorii sai patruleaza granita cu tehnologie-vrajitorie, iar textilele si costumele sale orbesc din cauza sosului secret de vibraniu al tarii. Mai critic, fara sa fi fost niciodata cucerit, Wakanda a evitat traumele istorice suportate de o mare parte din restul Africii, eliberandu-l de ravagiile atat ale colonialismului, cat si ale postcolonialismului. mail.livejuronal.com

Rasa conteaza in „Black Panther” si conteaza profund, nu in ceea ce priveste baietii buni si rai din Manichaean, ci ca un mijloc de a explora preocupari umane mai mari cu privire la trecut, prezent si utilizarile si abuzurile de putere. Numai asta il face mai atent asupra modului in care functioneaza lumea decat o multime de filme de masa, chiar daca aceste idei sunt intercalate cu o multime de posturi de benzi desenate. Nu ar fi o productie Marvel fara batalii barbatesti si avatare digitale. Cu toate acestea, in accentul pus pe imaginatia neagra, creatie si eliberare, filmul devine o emblema a unui trecut negat si a unui viitor care se simte foarte prezent. Si, facand acest lucru, isi deschide lumea, si a ta, frumos.